Užívateľ > Whisper > Hodnotenia
| Užívateľ
| Hry
| Hodnotenia
| Priatelia
|
+ Pekná grafika
+ Pár zaujímavých questov
+ Veľké množstvo brnení a zbraní
- Nemožnosť plávania, či priblíženia sa k vode
- Smiešne pohyby postavy
- Otrasné dialógy
- Odfláknuté RPG prvky
- Nezaujímavý a trápny "príbeh"
- Opakujúce sa tváre postáv
Hra neskutočne často recykluje, v rámci questov vás posiela do stále tých istých lokácií. Keď som sa asi 30-ty krát ocitol v rovnakom sklade, či bani, začalo ma to poriadne štvať. Nepriatelia sa zhmotňujú zo vzduchu a z pravidla všade okolo vás, pričom prichádzajú vo vlnách, takže nikdy na začiatku boja neviete, proti koľkým nepriateľom vlastne budete bojovať. Príbeh je spočiatku slabý, čo je u bioware nezvyklé, zaujal ma až pri konci. Vývoj mesta, ktorým sa bioware chválil je nulový. Jediná zmena je, že sa prehádžu NPC v meste, ktoré zvyčajne len nečinne stoja na mieste.
Hru som dohral na hard obtiažnosti, na normal je to skôr akčná rúbačka ako RPG. V hre je viac ako 130 vedľajších a príbehových a okolo 25 hlavných questov, pričom väčšinou stačí nasledovať šípku a pozabíjať všetko čo sa vám postaví do cesty. 2-3 questy sa mi bugli, nespustila sa animačka a NPC sa zasekli. Hru som dohral za 55 hodín s lvl 23, pričom som splnil tak 96% questov.To málo, čo ostalo z DA 1 je ale stále zábavné. Aj questy a boje zo začiatku pobavia a keďže trh nie je práve zaplavený RPG hrami, tak sa oplatí si túto “RPG“ hru zahrať.
Po technickej stránke je hra neodladená, aj na najvýkonnejších strojoch môže trhať. Celkovo to graficky nieje žiadny zázrak, pričom vidieť že hra bola primárne určená pre konzole. Hru som hral necelé 4 hodiny, viac som nevydržal, pričom som sa najviac času nudil, potom rozčuľoval a trošku aj bavil. Umelá inteligencia NPC je nulová. Keď postojíte na chodníku, tak do vás narazí náhodný chodec, pričom nieje schopný vás ani obísť, namiesto toho, ak mu neuhnete, začne bitka, ktorú ukončí policajt vašim zatknutím. Ovládanie aut je celkom príjemné, aj použivanie zbraní je zábava. Dosť ma hnevalo nemožnosť ukladania behom vedľajších úloh a pri neúspechu opakovanie od začiatku. Celkovo ma hra sklamala.
Hra ma veľa kladov a len veľmi málo záporov. Ku kladom patrí grafika, hrateľnosť, príbeh, postavy, nádherné herné prostredie. Mne osobne ale par veci vadí. Napríklad v Mass Effect 1 sa dal vybrať typ brnenia pre každého člena vašej skupiny, tu to už nieje možne. Každá postava má jedno základné brnenie, prípadne dostane neskor jedno ďalšie, ktoré je len mierne prefarbené základné brnenie. Pritom vaša postava si svoje brnenie upravovať môže. Skenovanie planét kvôli surovinám ma prestalo baviť po prvej planéte, tiež nechápem prečo sa musíte medzi planétami a planetárnymi sústavami presúvať ručne, čiže myšou ovládate malú loďku a vediete ju od planéty k planéte. Par krát zlyhala aj umelá inteligencia spolubojovníkov, napríklad počas boja zrazu utiekli, zasekli sa do textúr, vznášali sa meter nad zemou, či ignorovali príkazy. Dohranie hry mi trvalo takmer 40 hodin, pričom som ale nesplnil par vedľajších úloh.
Grafika je nádherná, príbeh je pútavý a hranie hry samotnej je zábavné. Súboje sú zvládnuté veľmi dobre, údery musíte načasovať a vedieť kedy sa treba brániť a kedy útočiť. Postupne sa učíte ďalšie druhy útokov, útoky zo strán, prerušenie útoku protivníka, prerazenie obrany... Pri silnejších protivníkoch je potrebne byť neustále v pohybe, či vhodne uskakovať pred útokmi. Aj zo samotného objavovania som mal veľkú radosť, nikdy neviete čo nájdete za najbližším kríkom, či truhlu plnú pokladov, vchod do opustenej bane plnej ghulov, vzácnu rastlinu potrebnú do alchýmie, alebo ogra, ktorý vás zabije na jednu ranu.
Grafika je nádherná a je najsilnejšou stránkou hry. Herný svet je obrovský, nájdete v ňom aj pekne stvárnené velké mestá a hrady obývané ľuďmi, či elfmi. Hra obsahuje stovky vedľajších questov, veľká väčšina je nezaujímavá a je len o tom sa niekam dostať a všetko v okolí pozabíjať, ale nájde sa aj par zaujímavých a dokonca aj pár zábavných úloh. Vybrať si môžete zo 6 postav, pričom si pri každej môžete určiť vlastný štýl hrania. Napríklad pri serafinke si môžete vybrať či sa zameriate na používanie obojručnej zbrane, dvoch jedno-ručných mečov,meča a štítu, luku, alebo BFG, čo je vlastne veľká energetická zbraň určená na boj na diaľku. K tomu si vyberáte aj vhodné podporné a útočné kúzla. Každá postava ma na výber 3 rôzne skupiny kúziel, každá skupina obsahuje 5 kuziel, pričom každé je možne 3 krát vylepšiť. Doporučujem si vyskúšať všetky postavy, pretože mňa napríklad bavila iba hra za serafinku a mal som pocit, že je aj najsilnejšou postavou.
Hra za ostatné postavy ma príliš nezaujala.
Singularity sa inšpiruje hrami ako Half-Life2 (manipulovanie objektami) a Bioshock (vylepšovanie postavy, zbraní, schopností). Čo ma príjemne prekvapilo, je perfektne zvládnuté ovládanie, myslím tým kombinovanie strelných zbraní so schopnosťami (manipulovanie časom, zdvíhanie a odhazovanie objektov, roztrhnutie a spomalenie nepriateľov). Hra vyniká svojou atmosférou a hratelnosťou. Občas som tiež natrafil na slabé textury, ale nieje to nič, čo by sa nedalo opraviť patchom. Hracia doba by tiež mohla byť dlhšia, ale hra dokáže baviť aj pri opätovnom hraní.
Pokiaľ máte chuť na nejakú FPS, čiže strielačku, tak vám Singularity jednoznačne odporúčam.
Starcraft 2 sa jednoznačne vydaril. Väčšinu času hráte za Terranov, pričom par misii si zahráte aj za Protosov. K dispozícii mate pechotu, ťažkú pechotu s plameňometmi, s raketometmi, mechov, tanky, vznášadlá, atď... Skrátka, ostali všetky staré jednotky a bolo pridaných par nových. Za väčšinu misii získavate kredity a protoské, či zergské vynálezy. Každú jednotku a niektoré budovy si môžete za kredity 2x vylepšiť, za dostatočný počet získaných vynálezov si zasa môžete vyberať nové vylepšia, alebo jednotky. K dispozícii sú aj žoldnieri, čo sú vlastne elitné varianty už spomínaných jednotiek. Takmer každá misia je jedinečná, čo je v stratégiách skutočne nevídané. Napr. musíte ničiť obydlia zmutovaných obyvateľov, ktorý ale vychádzajú iba v noci, takže v noci bránite vašu základňu a cez deň vyrážate ničiť obydlia. V inej misii zase prepadávate vlaky, či pomocou veľkého lasera prepaľujete dvere na prastarom chráme, alebo unikáte pred stúpajúcou lávou. Pričom niekedy mate na výber až z 5 misií a môžete si vybrať, do ktorej sa pustíte ako prvej. Príbeh, ktorý vás hrou prevádza je kapitola sama o sebe a je perfektný. Okrem hlavnej príbehovej linky je tu aj niekoľko vedľajších príbehov. Po každej misii si môžete pokecať s dôležitými postavami na vašom vlajkovom krížniku a získať tak par informácií naviac. Skratka, Starcraft 2 ponúka mož
Podarený Diablo klon, ktorý skráti čakanie na Diablo III a obsahuje par nových nápadov. Graficky je to niečo medzi Warcraft 3 a WoW. Na výber je gladiátor, mág a strelkyňa. Postavu ktorú si vyberiete, si môžete aj prispôsobiť vašemu štýlu hrania, čiže napr. za strelkyňu môžete použivať dva meče a boj na blízko, pričom si vyberiete talenty ktoré sa vám budu hodiť. Talenty sú delené do troch kategórii, čím máte vyššiu úroveň, tým silnejšie talenty sa vám sprístupnia. Od začiatku hry máte buď psa, alebo mačku, ktorý okrem boja dokážu aj zbierať veci po padlých potvorách, pripadne ich môžete poslať do najbližšej dediny veci predať.
Najlepšia AI nepriateľov aké som doteraz v RPG hre videl. Vaša postava, rovnako aj nepriatelia sa pohybujú do kopca pomalšie a z kopca rýchlejšie, takže nerovnosti terénu môžete využívať vo svoj prospech. Lučišníci a mágovia získavajú na kopci výhodu.
+ Nádherná grafika
+ Veľa zábavných minihier
+ Herné prostredie (savana, prales s prvky starovekého japonska)
+ Rozsiahle RPG možnosti
+ Obrovské množstvo questov
+ Jazda na koni
- Nerealistický pohyb pri behu
- Strašne ukecané NPC (aj keď niektoré dialógy sú zábavné)
- Občas sa nepriatelia zaseknú
- Vynechávajúca mimika NPC