Návody > Mass Effect
1. časť | 2. časť | 3. časť
6. Armstrong Nebula Cluster, Local Cluster
6.1. Systémy v hmlovine Armstrong Nebula (Vedľajšie úlohy)
6.1.1. Systém Gagarin
1. Junthor
trosky, zápisky matriarchy Dilinagy (Písmo Matriárch)
2. Rayingri
Obsahuje:
- Titán (Ľahké Kovy)
- Polónium (Vzácne Kovy)
- Thórium (Vzácne Kovy)
- Opustený tábor zberačov (výbava)
- Mŕtvoly zberačov
- Havarovaná sonda (výbava)
- Havarovaný únikový modul, Medailón Jedného
- Výskumná stanica (Úloha UNC: Gethský Vpád)
3. Sogelrus
4. Pressha
5. Antirumgon
Kobalt (Ľahké Kovy)
6.1.2. Systém Hong
1. Pomal
2. Treagir
Lítium (Ľahké Kovy)
3. Matar
Zničená loď, zápisky matriarchy Dilinagy (Písmo Matriárch)
4. Theshaca
5. Casbin
- Gethské stanovisko (Úloha UNC: Gethský Vpád)
- Zlato (Ťažké Kovy)
- Samárium (Vzácne Kovy)
- Urán (Vzácne Kovy)
- Maják, pochovaný Salarian, Identifikačná známka kapitána Theina (Identifikačné Známky)
- Neobvyklý signál (Gethské útočné vežičky)
- Havarovaná sonda (výbava)
6.1.3. Systém Tereshkova
1. Uhlíkový Asteroid (Carbonaceous Asteroid)
Ukrytý asteroid vo vnútornom asteroidovom páse.
Obsahuje: Trosky, Medailón Jedného
2. Patamalrus
Irídium (Ťažké Kovy)
3. Thegeuse
Ortuť (Ťažké Kovy)
4. Mawinor
5. Solmarlon
6. Hunsalra
7. Antibaar
Obsahuje:
- Lítium (Ľahké Kovy)
- Magnézium (Ľahké Kovy)
- Ortuť (Ťažké Kovy)
- Proteanské Ruiny, Proteanský Informačný Disk
- Gethské stanovisko (Úloha UNC: Gethský Vpád)
- Havarovaná sonda (Výbava)
- Vrak (mŕtvoly a Tresher Maw)
6.1.4. Systém Vamshi
1. Almos
2. Pregel
Odznaky kolónie Baetika (Turianske Odznaky)
3. Maji
Obsahuje:
- Berýlium (Ľahké Kovy)
- Magnézium (Ľahké Kovy)
- Tórium (Vzácne Kovy)
- Zvláštna lebka
- Havarovaná sonda (výbava)
- Prastaré trosky, Odznaky kolónie Edessan (Turianské Odznaky)
- Gethské stanovisko (Úloha UNC: Gethský Vpád)
6.1.5. Systém Grissom
1. Benda
Vrak, Medailón Jedného
2. Zaherux
Berýlium (Ľahké Kovy)
3. Kamenný Asteroid (Rocky Asteroid)
Ukrytý asteroid vo vonkajšom asteroidovom páse.
Obsahuje: Polónium (Vzácne Kovy)
4. Notanban
5. Solcrum
Obsahuje:
- Magnézium (Ľahké Kovy)
- Tórium (Vzácne Kovy)
- Urán (Vzácne Kovy
- Havarovaná sonda (výbava)
- Asarijska Kapsula, zápisky matriarchy Dilinagy (Písmo Matriárch)
- Gethská základňa (Úloha UNC: Gethský Vpád)
6.2. Vedľajšie úlohy
1. Gethské Aktivity, Gethský Vpád (Geth Activities, Geth Incursion)
Keď sa počas hlavnej úlohy na planéte Feros dostanete do základne spoločnosti ExoGeni, ktorú okupujú Gethi, tak tam hacknite gethský terminál a dozviete sa o Gethskej aktivite v oblasti Armstrong Nebula. Rovnako po vstupe do tejto hmloviny sa vám ozve admirál Hackett a informuje vás o aktivitách Gethov. Zmení sa vám názov úlohy.
Zájdite najprv do systému Gagarin a na planétu Rayingri. Na nej nájdite základňu Gethov. Vstúpte do nej. Dobre sa rozhliadajte, nájdete tu dosť veľa krabíc a skriniek s výbavou. Pozabíjajte všetkých Gethov. Keď skončíte s prehliadkou, tak sa vráťte von. Vonku vás napadnú ďalší Gethi. Najľahšie je naskočiť do auta a s ním ich zničiť. Celkovo viete o ďalších troch základniach, tak sa za nimi vydajte.
V systéme Hong zájdite na planétu Casbin a tam nájdite Gethské stanovisko, ktoré napadnite. Zničte jeho obranu a potom dorazí Gethská loď, ktorá bude vysádzať pozemné jednotky. Zničte loď a potom už len dorazte preživších na zemi.
Presuňte sa ďalej. Zájdite do systému Tereshkova, kde pristaňte na planéte Antibaar a potom choďte do systému Vamshi a tam na planétu Maji. Na Maji aj na Antibaare nájdite getshké stanovisko a obe stanoviská vyhlaďte od Gethov. Keď zničíte posledného Getha v stanoviskách, zachytíte signál, ktorý vás zrejme dovedie k centrále, odkiaľ boli vysielaní títo Gethi. Sprístupní sa vám v tejto Hmlovine celkom nový systém.
Zájdite teda do nového systému Grissom a tam na planétu Solcrum. Tu nájdete opäť budovu, nielen stanovisko gethov. Je to základňa Gethov v celej tejto oblasti v Amrstrong Nebula. Vstúpte a zlikvidujte všetkých Gethov. Sú tu celkom silní jedinci, ale nie je ich príliš veľa. Keď ich zlikvidujete, tak vyrabujete výbavu z krabíc a napokon hacknite gethský terminál, z ktorého stiahnite údaje o Gethoch.
Pri odlete zo systému sa vám ozve Hackett a pochváli vás za dobre odvedenú prácu.
2. Tali a Gethi (Tali and the Geth)
Po splnení úlohy Gethský vpád sa v poslednej Gethskej základni dostanete k terminálu Gethov. Stiahnite z neho údaje. Sú to dôležité údaje o vývoji Gethov. Keď sa po úlohe vrátite na loď, tak oslovte Tali. Požiada vás o kópiu týchto údajov. Tým by vlastne splnila svoju púť, na ktorú sa vydala a mohla by sa vrátiť k svojmu ľudu. Sľúbi vám, že aj tak s vami zostane až do konca, kým nedolapíte Sarena. Môžete jej kópiu poskytnúť, alebo odmietnuť.
+ Hrdina: Ak dáte Tali kópiu údajov.
+ Renegát: Ak odmietnete dať Tali kópiu údajov.
6.3. Systémy v hmlovine Local Cluster (Vedľajšie úlohy)
6.3.1. Systém Sol
Systém planéty Zem sa vám sprístupní až po získaní úlohy „Rogu VI“.
1. Merkúr
2. Zem
3. Venuša
4. Mars
4. Jupiter
5. Saturn
6. Urán
7. Neptún
8. Luna
Úloha UNC: Rogue VI
6.4. Vedľajšie úlohy
1. Rogue VI
Pri dosiahnutí levelu dvadsať dostanete túto úlohu. Na Mesiaci (áno, tom, čo je pri našej Zemi) má armáda základňu, na ktorej sa zrejme z tamojšej virtuálnej inteligencie vyvinula umelá inteligencia, ktorá prevzala kontrolu nad základňu a Aliancia by chcela, keby ste kontrolu opäť prevzali vy.
Pristaňte na mesiaci. Jedinou zaujímavosťou sú tam jedny trosky (CCCP Luna 23), kde nájdete nejakú výbavu. Ešte sú v okolí dve oblasti s automatickými vežičkami, ktoré môžete zničiť, ale nemusíte sa nimi zaoberať.
Napokon zájdite k základni. Sú tam tri budovy a každá má na sebe dve vežičky. Zničte ich a vstúpte do budov. Je jedno v akom poradí si ich zvolíte. V každej budove je vaším cieľom zničiť osem energetických zdrojov, aby ste odpojili zdroje umelej inteligencie. V každej budove vás čaká hala plná útočných droidov. Tých vždy zničte a v zadných miestnostiach zničte energetické uzly. Vždy sa umelá inteligencia pokúsi brániť. V prvej budove pri pokuse zničiť energiu na vás vypustí plyn (ten mi však vôbec neubližoval. Neviem, či to bolo kvalitným brnením alebo chybou), v druhej budove vytvorí bariéry silových polí (stačí ich zničiť, pár rán z dobrej zbrane a je po nich) a v tretej na vás vypustí ešte ďalšiu zásobu útočných droidov. Keď zničíte všetkých dvadsaťštyri energetických zdrojov, je umelá inteligencia odpojená.
Týmto ste preukázali svoje schopnosti a môžete si vybrať sekundárnu špecializáciu, ktorá závisí od vášho hlavného zamerania. Tieto sekundárne špecializácie vám pridávajú pasívne bonusy.
Soldier môže byť Commando, alebo Shock.
Engineer môže byť Medic, alebo Operative.
Adept môže byť Bastion, alebo Nemesis.
Inflitrátor môže byť Commando, alebo Operative.
Vanguard môže byť Nemesis, alebo Shock Trooper.
Sentinel môže byť Bastion, alebo Medic.
Commando - zvyšuje silu zbraní, imunitu (u Soldiera), bariéru (u vanguarda) a streľbu.
Shock Trooper - zvyšuje život, imunitu, adrenalín.
Medic – zlepšuje prvú pomoc, pridáva neural shock, umožňuje liečiť členov tímu.
Operative - zlepšuje technické schopnosti, preťaženie a sabotáž.
Bastion - zlepšuje biotickú schopnosť, bariéru, vylepšuje stázu
Nemesis - vylepšuje biotickú schopnosť, warp a lift.
7. Horse Head Nebula
7.1. Noveria (Hlavný príbeh)
- Hangár
Po pristátí na Noverii pokračujte hangárom a pred vstupom do komplexu vás zastaví miestna ochranka. Veliteľka bezpečnosti, Maeko Matsuo chce, aby ste odovzdali svoje zbrane, pretože zbrane na planéte nik nesmie mať. Môžete s ňou spolupracovať, alebo odmietnuť vydať svoje zbrane. Tak či tak, ozve sa hlas Gianny, asistentky administrátora, ktorá overila vašu totožnosť a ako Spektra si zbrane môžete nechať.
+ Hrdina: Ak ste ochotný spolupracovať s ochrankou.
+ Renegát: Ak odmietnete vydať svoje zbrane.
- Vstup
Vstúpte a pri vstupnej recepcii je Gianna Parasini. Cestou spustíte poplach pri detektore zbraní, ale nič si z toho nemusíte robiť. Pohovorte si s Giannou a zistíte, že sa tu objavila matriarcha Benezia a šla do výskumného komplexu Vrchol 15. Aby ste sa mohli za ňou vydať, potrebujete priepustku. Poradí vám zastaviť sa kvôli nej za administrátorom.
Pred vstupom do útrob komplexu sa ešte môžete vrátiť za kapitánkou Matsuo, ktorá sa vám ospravedlní, že si konala len svoju prácu. Môžete si s ňou prekecnúť a zároveň prijať, alebo odmietnuť jej ospravedlnenie.
+ Hrdina: Ak prijmete ospravedlnenie.
+ Renegát: Ak odmietnete ospravedlnenie.
- Prístav Hanshan
Potom prejdite do výťahu a zvezte sa do centra. Pri vstupe máte Hanarského obchodníka Opolda, v dolnej časti je kancelária administrátora a na opačnej strane je výťah do hotela, uzamknutý výťah do kancelárie Synthetic Insights a uzavretý vstup do garáže, kde postáva aj Turian menom Lilihierax, od ktorého sa môžete dozvedieť, čo sa deje v oblasti.
Zájdite do kancelárie administrátora Anoleisa. Oslovte jeho asistentku Giannu. Môžete sa od nej dozvedieť o miestnych spoločnostiach. Napokon vás pošle za šéfom. Pohovorte si so salaraianom Anoleisom. Nie je veľmi nadšený z vašej prítomnosti a odmieta vás pustiť z prístavu, hoci ste Spektra. Zistíte len to, že Benezia a jej sprievod išli na Vrchol 15 a Benezia vystupuje ako zástupkyňa Sarena, hlavného investora Binary Helix.
Takže teraz potrebujete priepustku na opustenie prístavu. Jednu môžete získať pri vedľajšej úlohe „Pašovanie“, ale odporúčam postupovať podľa popisu pri hlavnom príbehu, pretože tak získate toho viac.
Pri odchode od Anoleisa oslovte opäť Giannu. Poradí vám vyhľadať turiana menom Lorik Qui´in.
- Hotel
Zájdite teda do hotela. Hneď v hlavnej sále sedí pri stole Lorik Qui´in. Anoleis mu zavrel kanceláriu spoločnosti, pre ktorú pracuje. V kancelárii má dôkaz o skorumpovanosti Anoleisa a požiada vás, aby ste mu ho priniesli. Za to vám ponúka priepustku na opustenie komplexu. No zrejme vás tam budú čakať podplatení členovia bezpečnosti, o ktorých kapitánka Matsuo nevie. Súhlaste a môžete sa tam vydať. No predtým sa ešte rozhliadnite po hoteli. Na poschodí si môžete vypočuť salarianského obchodník, ktorý telefonuje svojmu bratovi a hovorí mu nech preverí Anoleisa, pretože má zrejme niečo na rováši. Taktiež môžete v miestnosti za spojovacím mostom hacknúť bezpečnostnú jednotku a tým vyradiť bezpečnosť v kancelárii spoločnosti Synthetic Insights. Tiež tu hacknite terminál a získate vedľajšiu úlohu. Vráťte sa dole do komplexu a druhým výťahom poniže sa vyvezte do jeho kancelárie.
- Kancelária Synthetic Insights
Po vstupe do prvej haly narazíte na skupinu členov ochranky. Môžete sa s nimi pustiť do boja, alebo ich môžete presvedčiť, aby odišli.
+ Hrdina: Ak presvedčíte členov bezpečnosti, aby odišli pomocou presviedčania.
+ Renegát: Ak presvedčíte členov bezpečnosti, aby odišli pomocou zastrašovania.
Ak aj prvých členov bezpečnosti presvedčíte, aby odišli, je tu ešte značná skupina ďalších s ktorými sa ani nemôžete zhovárať, môžete len bojovať. Pozabíjajte ich. Po boji vyrabujte krabice a skrinky. Na poschodí môžete hacknúť jedny dvere, za ktorými sú ďalšie krabice s výbavou. V miestnosti za spojovacím mostom je počítač Lorika Qui´ina. Použite ho a stiahnete údaje, ktoré potrebujete.
Cestou späť vás zastaví seržantka Kaira Stirling, ktorú ste na začiatku stretli v dokoch. Má so sebou pár členov bezpečnosti a chcú sa vám pomstiť za zabitie ich kolegov. Je jedno, že boli podplatení a je jedno, čo poviete, boju sa nevyhnete, tak ich pozabíjajte. To, čo poviete, má vplyv len na svetlé a temné body.
+ Hrdina: Ak tvrdíte, že ste sa len bránili.
+ Renegát: Ak ju rovno vyzvete na boj.
- Odchod z komplexu
Keď sa vrátite z kancelárie do hlavnej časti, tak vás tam čaká Gianna. Povedzte jej, čo sa stalo a povie vám, aby ste ju vyhľadali v hoteli skôr, než pôjdete za Lorikom. Vráťte sa teda do hotela a oslovte tam Giannu. Povie vám, že je agentka vnútorných záležitostí pracujúca v utajení a ide po Anoleisovi. Aby ho mohla usvedčiť, potrebovala by dôkazy, čo ste získali pre Lorika a ešte aj Lorikove svedectvo. Máte sa ho pokúsiť presvedčiť, aby svedčil proti Anoleisovi.
Ak sa nechcete zdržovať, alebo nie ste schopný Lorika presvedčiť, aby svedčil, tak mu proste dajte údaje, ktoré chcel a on vám dá za ne priepustku a aj 500 kreditov, alebo 750, ak ho presvedčíte. Potom môžete s priepustkou odísť.
Ďalšia možnosť je, že ho presvedčíte pomocou vašich presviedčacích schopností.
+ Hrdina: Ak Lorika presvedčíte pomocou presviedčania, aby svedčil.
+ Renegát: Ak Lorika presvedčíte pomocou zastrašovania, aby svedčil.
Ak ste Lorika presvedčili, aby svedčil, tak sa vráťte za Giannou a oznámte jej to. Ona potom Anoleisa zatkne a vám dá priepustku.
+ Hrdina: Ak pomôžete Gianne zatknúť Anoleisa.
Či už ste Lorika presvedčili, aby svedčil, alebo nie, môžete Giannu aj Lorika zradiť. Stačí zájsť za Anoleisom a dať mu dôkaz, ktorý ste získali pre Lorika. Tiež môžete prezradiť Giannu, že je tajnou agentkou a to vyústi do Anoleisovho pokusu ju zabiť a skončí to tak, že sa zabijú navzájom. Z ich mŕtvych tiel si môžete vziať priepustku.
+ Renegát: Ak dáte Anoleisovi dôkaz, ktorý ste získali pre Lorika.
+ Renegát: Ak prezradíte Anoleisovi, že je Gianna agentka.
Ak ste Anoleisovi prezradili že je Gianna agentka a obaja skončia mŕtvi, stále máte aktívnu úlohu u Lorika. Zájdite za ním. Okomentuje súčasnú situáciu. Ponúknite mu údaje, no už o ne nemá záujem, keďže mu šlo o zosadenie Anoleisa a to už nie je potrebné. Môžete to nechať tak, alebo použiť svoje presviedčacie schopnosti a vymámiť z neho aspoň 250 kreditov za vašu námahu.
Ak sa Anoleisa zbavíte (či už je zatknutý, alebo mŕtvy), môžete potom vypáčiť trezor v jeho kancelárii. Potom ešte môžete skočiť za kapitánkou Matsuo, ktorá okomentuje vaše činy s tým, že hoci ste spravili správne, že ste odhalili jeho podvody, narobili ste zbytočný rozruch a ocenila by ako láskavosť, ak by ste sa už ďalej na Noverii krotili.
+ Hrdina: Ak vyjdete kapitánke Matsuo v ústrety a súhlasíte.
+ Renegát: Ak budete ignorovať kapitánku Matsuo.
- Cesta na Vrchol 15
Zájdite do garáže. Keď už máte priepustku, tak vás stráž vpustí. Po vstupe vás napadne skupina Gethov. Pri vás je zablokované vozidlo. Môžete ho vypáčiť (ak máte na to schopnosti) a nastúpiť doň. Síce sa nehýbe, ale s jeho delom v pohode zlikvidujete Gethov. Po boji sa objaví kapitánka Matsuo. Len jej povedzte, že ste sa bránili. Potom ešte môžete vyrabovať krabicu neďaleko vozidla a prejdite k východu. Tam je už pripravené pojazdné vozidlo. Nastúpte a vyrazte.
Cestou bude pri ceste vrak vozidla a pri ňom krabice s výbavou. Postupujte v pred a cestou likvidujte nepriateľov. Cesta je lineárna, pôjdete cez most (pozor na skupinu raketometčíkov na opačnej strane) na ktorom sú dve krabice s výbavou. Za mostom je ďalší vrak, pri ktorom je výbava. Ďalej opäť lineárne cez nepriateľov a pár vežičiek až pred vstup do komplexu.
- Vrchol 15
Vo vstupnej hale zlikvidujte skupinu nepriateľov. Vybehnite po schodoch naľavo a popri dvoch krabiciach prejdite do miestnosti s ďalšími krabicami a za ňou nastúpte do výťahu a vyvezte sa hore.
Tu je malá oblasť, kde vás napadnú Rachni, nepriateľské chrobáky. Sú dva druhy, malé, ktoré keď sa k vám dostanú, tak vybuchnú a veľké, ktoré sú rýchle a útočia jedom a chápadlami nablízko. Dávajte si pozor, pretože vyliezajú z podlahy, či zo stien a môžu vás prekvapiť. Na poschodí v jednej miestnosti nájdete výskum gravitačných zbraní (info do katalógu). Vyrabujte pár krabíc a presuňte sa ďalej výťahom.
Ste v centrálnej časti. Hlavný reaktor je odpojený a potrebujete ho spojazdniť, aby fungovala lanovka, ktorou sa dostanete ďalej. Zájdite na koniec tejto časti a tam vstúpte do centrálneho jadra. Použite ovládač a zveziete sa dole, kde máte prístup k pamäťovému jadru (Memory Core). Opravte ho. Môžete to spraviť automaticky (za 100 jednotiek omni-gelu), alebo manuálne (musíte úspešne vyriešiť minihru s presúvaním blokov, treba presunúť štyri bloky z jedného panelu na druhý, alebo tretí. Stačí skúšať, nemôžete to pokaziť, len sa zaseknúť a hľadať správnu cestu.)
- Cesta do komplexu
Keď opravíte pamäťové jadro, objaví sa Mira, virtuálna inteligencia, ktorá spravuje toto miesto. Aby mohlo miesto správne fungovať, musíte obnoviť spojenie káblového vedenia (Landlines) a doplniť palivo.
Za centrálnym jadrom prejdite chodbou a vyvezte sa výťahom na strechu. Hore zabite pár rachniov a po boji opravte káblové spojenie (stačí použiť panel). Vyrabujte pár krabíc a vráťte sa naspäť dole.
Vo vstupnej hale tejto časti s centrálnym jadrom choďte hornou chodbou a na konci sa presuňte ďalej výťahom. Dostanete sa do malého komplexu s dvoma chodbami, ktoré sa na konci spájajú s malým balkónom. Oblasť je plná Gethov, tak sa pripravte na boj. Keď sa ich zbavíte, tak zájdite na centrálnu plošinu a aktivujte prívod paliva. Vyrabujte krabice na prízemí aj na poschodí a vráťte sa výťahom opäť dole.
Teraz je už celý systém opravený. Prejdite spodnou cestou a dostanete sa k vstupu na nádražie. Vstup je zablokovaný, lebo je v ňom uväznených niekoľko rachniov. Ak máte dostatočné schopnosti elektroniky, tak použite ovládanie plazmovej očisty (Plasma Purge), čím automatický systém rachniov zničí. Ak systém opraviť neviete, tak cez tunajší terminál vyvolajte Miru a prikážte jej, nech dvere otvorí napriek ohrozeniu. Potom len klasicky, sami svojimi silami zabite Rachniov. Pokračujte cez nich k lanovke a presuňte sa ňou do ďalšej časti.
- Vnútorná stanica
Keď vystúpite z lanovky, prejdite dverami naľavo a za nimi sú dva výťahy. Funkčný je však len jeden, tak ho použite a vyvezte sa ním hore. Tu vás čaká kapitán Ventrali a jeho muži. Pohovorte si s ním o tunajšej situácii a pomocou vašich presviedčacích schopností sa môžete aj dozvedieť viac o tunajšej bezpečnosti.
+ Hrdina: Ak získate informácie od Ventraliho pomocou presviedčania.
+ Renegát: Ak získate informácie od Ventraliho pomocou zastrašovania.
Po rozhovore vás napadne pár Rachniov. Pomôžte Ventralimu ich zlikvidovať. Po boji vám za vašu pomoc Ventrali poďakuje. Povedzte, že ste radi pomohli, alebo že to bolo účelné, aby ste ochránili seba.
+ Hrdina: Ak poviete Ventralimu, že ste radi pomohli.
- Cesta k cieľu
Vnútri je niekoľko civilistov. Je tu Elcorský obchodník Petozi, salarianský doktor Palon a asarijská vedkyňa Alestia Iallis. Môžete si s nimi pohovoriť a niečo sa dozvedieť. Na západe je ubytovňa stráží, kde sú nejaké krabice s výbavou. Potrebujete sa dostať do spodných laboratórií. Máte na to dve možnosti. Prvou je prejsť na konci do zakázanej oblasti, čím vyvoláte poplach. Budete sa musieť prebojovať cez bezpečnostné zložky. Ak sa aj vrátite potom naspäť, budú nepriateľskí aj ostatní členovia bezpečnosti vrátane kapitána Ventraliho. Je to priama, najkratšia cesta, no plná boja a v podstate cesta renegáta. Ak si zvolíte túto cestu, môžete preskočiť nasledujúce odstavce a prejsť rovno k bodu „Benezia“.
Ak chcete postupovať takticky a hrdinsky, tak zvoľte druhý spôsob. Zbehnite dole schodmi, tam je doktor Zev Cohen. Jeho kolegovia boli vystavení toxínu, na ktorom pracovali. Potrebuje od vás liek, ktorý je však v laboratóriu, ktoré ochranka zaistila. Aby ste získali prístup, vráťte sa za kapitánom Ventralisom a povedzte mu, že chcete prístup do laboratória, aby ste pomohli nájsť liek pre Cohena. Rádiom povolí váš vstup. Vráťte sa teda do centrálnej časti a zbehnite chodbou k výťahu, ktorým sa zvezte dole. Tu je pár civilných pracovníkov a volus Han Olar, od ktorého sa môžete dozvedieť ďalšie informácie o udalostiach. Naľavo povedzte strážcovi, že máte povolenie a vpustí vás do laboratória.
Vnútri nájdete pár krabíc s výbavou a na stole popis lieku. Na stole je tiež zariadenie na výrobu lieku. Použite ho a objaví sa vám ukazovateľ s dvoma bodmi. Vždy musíte každú dávku natiahnuť tak, aby sa dostala medzi tieto dva body, tým vpustíte správnu dávku látky a po niekoľkých dávkach vytvoríte liek. Keď je liek hotový, objaví sa Alestia Iallis, ktorú ste predtým mohli stretnúť hore s preživšími. Je to zradkyňa pracujúca pre Beneziu a Sarena. Priviedla si pár Gethov. Zabite ich všetkých. Vráťte sa von a uvidíte, že zabili strážcu pred laboratóriom. Prišli zrejme servisným tunelom. Civili aj Olar neboli pre nich hrozba, tak ich nechali žiť. Olar vám povie, že prístup do servisného tunela by mohol mať Cohen. Vráťte sa za doktorom a dajte mu liek, ktorý ste zhotovili. Dostanete za to prístupovú kartu do servisných tunelov. Pomocou vašich presviedčacích schopností môžete od doktora vymámiť aj pár medigelov.
+ Hrdina: Ak odovzdáte liek doktorovi Cohenovi.
Vráťte sa dole výťahom k Olarovi a za ním prejdite do servisného tunelu, ktorý teraz otvoríte kartou od Cohena. Prejdite tunelmi do vnútorného laboratória. Nechoďte na konci hore výťahom, lebo sa len vráťte hore do zakázanej oblasti (ktorou vedie cesta renegáta, vyvoláte poplach a musíte sa prebojovať cez ochranku). Vstúpte do laboratória, kde nájdete Matriarchu Beneziu.
- Benezia
Po pár slovách s Beneziou začína boj. Najprv na ňu neútočte, nemá to zmysel. Zlikvidujte asarijske komando, ktoré povolá a potom dve vlny Gethov. Keď zničíte všetkých nepriateľov, Benezia sa na chvíľu ovládne a zbaví sa Sarenovej kontroly. Pohovorte si s ňou, aby ste sa dozvedeli nové skutočnosti o tom, ako našli proteanské relé, prečo naklonovali rachniov a podobne. Napokon však opäť stratí kontrolu a napadne vás. Použite priamo najsilnejšie zbrane a sily a dorazte ju. Potom dorazte ďalšie asarijske komando.
Po boji sa ešte musíte vysporiadať s kráľovnou rachniov. Kráľovná ovládne telo mŕtvej členky asarijskeho komanda, aby s vami mohla hovoriť. Požiada vás, aby ste zabili jej deti, pretože sú šialené potom, čo boli od nej odtrhnuté a nedá sa im pomôcť. Chce začať nový život rachniov, nepoznamenaný vojnou, ktorú kedysi členovia jej druhu spôsobili. Je na vás, čo spravíte. Môžete jej darovať život, alebo ju zabiť.
+ Hrdina: Ak darujete kráľovnej Rachniov život.
+ Renegát: Ak zabijete kráľovnú Rachniov.
- Návrat na loď
Potom, čo skončíte s Beneziou aj kráľovnou Rachniov, tak vybehnite chodbou von z haly a dostanete a opäť na začiatok oblasti k lanovke. Nemôžete sa vrátiť naspäť hore, môžete sa len vrátiť k lodi, alebo ísť výťahom do podzemnej časti. Teraz je to zase na vás, môžete rovno odísť a nezlikvidovať rachniov, čo však znamená, že celý komplex bude zbombardovaný. Ak chcete komplex s osadenstvom zachrániť, tak sa zvezte dole výťahom. Tam je muž menom Yaroslev Tartakovsky. Povie vám niečo o práci Binary Helix na klonovaní Rachniov. Musíte spustiť očistný program, aby ste ich zničili. Môžete ísť skúsiť aktivovať počítač na konci haly, ale potrebujete heslo. Vráťte sa za Yaroslevom a oslovte ho. Zabijú ho Rachniovia. Zabite ich a vezmite si z Yaroslevovho tela heslo. Vráťte sa k počítaču a aktivujte ho pomocou hesla. Objaví sa hromada rachniov a odpočet do zničenia života v miestnosti. Nezdržujte sa zabíjaním Rachniov, je ich veľa, len prebehnite pomedzi nich a vyvezte sa hore výťahom. Tým ste sa zbavil Rachniov na základni. Nastúpte na lanovku a dostanete sa naspäť do lode.
Na lodi máte opäť krátky rozhovor so svojimi druhmi. Keď rozhovor skončí, opäť máte možnosť informovať Radu. Ak súhlasíte, zase sú naštvaní (či už necháte kráľovnú Rachniov žiť, alebo ju zabijete, nikdy nie sú spokojní).
+ Hrdina: Ak budete svoje činy obhajovať rozumne a zdvorilo.
+ Renegát: Ak budete arogantne obhajovať svoje činy.
7.2. Systémy v hmlovine Horse Head (Vedľajšie úlohy)
7.2.1. Systém Pax
1. Svarog
2. Morana
3. Veles
Vrak, zápisky matriarchy Dilinagy (Písmo Matriárch)
4. Noveria
Hlavný príbeh
7.2.2. Systém Strenuus
1. Antitarra
Hélium (Plyny)
2. Yunthorl
Medailón Jedného
3. Trelyn
4. MSV Majesty
Loď ukrytá pri planéte Xawin. Preskúmajte ju a budete mať možnosť pristáť na Xavine.
5. Xawin
Obsahuje:
- Kobalt (Ľahké Kovy)
- Irídium (Ťažké Kovy)
- Paládium (Ťažké Kovy)
- Mŕtvola pri zničenom vozidle
- Opustený tábor (spustite generátor a získate na mape lokácie zaujímavostí)
- Havarovaná sonda (korisť) (neďaleko sondy je Tresher Maw)
- Prastarý artefakt, Odznaky kolónie Chatti (Turianské Odznaky)
- Základňa Korzárov (Úloha UNC: Privateers)
6. Thesalgon
7.2.3. Systém Fortuna
Tento systém sa vám sprístupní, až keď splníte prvé dve časti úlohy UNC: Hostile Takeovers.
1. Wentania
2. Therumlon
Plutónium (Vzácne Kovy)
3. Maganlis
Odznaky stanice Rocam (Turianské Odznaky)
4. Amaranthine
- Základňa syndikátu (Úloha UNC: Hostile Takeovers)
- Irídium (Ťažké Kovy)
- Tórium (Vzácne Kovy)
- Urán (Vzácne Kovy)
- Odznaky kolónie Galanta (Turianské Odznaky)
- Havarovaná sonda (Korisť)
7.3. Vedľajšie úlohy
1. Pašovanie (Smuggling)
Neďaleko výťahu v centrálnej časti komplexu na Noverii je Hanarský obchodník menom Opold. Má pre vás ponuku. Ako Spektra môžete voľne nosiť ľubovoľné veci z hangára do Hanshanu. Chcel by, aby ste mu niečo prepašovali z hangáru. Môžete na neho použiť presviedčacie techniky a zistiť niečo o tovare a o príjemcovi. Ak súhlasíte, tak sa len vráťte do hangáru a na plošine pri vašej lodi je balíček, ktorý si vezmite. Teraz sa rozhodnite, čo s balíčkom.
Môžete balíček proste odovzdať Opoldovi za 250 kreditov a presviedčaním sumu zdvihnúť až na dvojnásobok.
Môžete balíček odovzdať administrátorovi Anoleisovi. Opoloda nedá zatknúť, len poškodí jeho povesť. Vám dá finančnú odmenu, priepustku a ak ho presvedčíte vašimi schopnosťami, tak si môžete nechať aj balíček (získate upgrade na zbrane). Týmto získaním priepustky sa však pripravíte o zaujímavejšie získavanie priepustky, ktoré je popísané v hlavnom príbehu.
Môžete balíček zaniesť priamo kupcovi, ktorým je krogan menom Inamorda. Tam dostanete 500 kreditov, alebo pri použití presviedčacích schopností až 750 a temné body.
+ Renegát: Ak predáte balíček Inamordovi.
Poslednou možnosťou je povedať Opoldovi, že si balíček necháte. Tým získate upgrade z balíčka. Keď sa vrátite do hangára, tak je ochranka preč (žeby podplatená aj čestná kapitánka?) a čaká vás tam krogan Inamorda, ktorý čakal na balíček a teraz tu čaká na vás s posilami a napadnú vás, takže ich musíte pozabíjať.
2. Špionáž (Espionage)
V hoteli postáva pri vstupe Asarijka menom Mallene Calis. Oslovte ju a zistíte, že má pre vás návrh. V hoteli je aj zástupca spoločnosti Binary Helix, muž menom Rafael Vargas. Ona je zástupkyňa spoločnosti Aramali City Council a chce, aby ste Rafaela špehovali. Musí pri rozhovore veriť, že máte naozaj záujem o obchod, inak sa s vami nebude baviť, jej to už nevyšlo. Máte sa s ním rozprávať tak dlho, kým vám nepípne prístroj, ktorý vám dá. Počas rozhovoru sa prístroj pokúsi hacknúť systém Rafaelovej spoločnosti. Rozhodnite sa, či úlohu prijmete.
+ Hrdina: Ak odmietnete prijať úlohu.
Ak súhlasíte, zájdite za Rafaelom, stojí neďaleko a oslovte ho. Hovorte s ním a udržujte rozhovor, najlepšie pomocou vašich presviedčacích schopností. Potom oznámte splnenie úlohy Mallene a dostanete 500 kreditov, alebo 750, ak ju presvedčíte. Môžete tiež predtým povedať Rafaelovi, že vás poslala Mallene, aby ste ho špehovali. Poďakuje vám a potom môžete Mallene klamať, že ste úlohu splnili a tiež získať finančnú odmenu.
+ Renegát: Ak splníte úlohu pre Mallene.
+ Renegát: Ak budete Mallene klamať, že ste úlohu splnili.
Ak poviete Rafaelovi, že vás Mallene poslala ho špehovať, môžete si stáť za svojou morálkou a povedať pravdu aj Mallene, že ste si to rozmysleli, že neporušíte zákon a že ste ju bonzli Vargasovi. Mallene musí odísť, keďže je prezradená a vy získate body hrdinu, no menej, ako keď úlohu odmietnete hneď.
+ Hrdina: Ak odmietnete, Mallene prezradíte Vargasovi a potom o tom poviete aj Mallene.
3. Korzári (Privateers)
Vo Veži Citadely postáva chlapík menom Garoth. Je nešťastný, pretože sa stratil jeho brat. Bol kapitánom na lodi Majesty, ktorá pred pár dňami zmizla. Bola to len malá obchodná loď, takže pomoci od úradov sa mu nedostalo. Nemôže vám ponúknuť ani len odmenu, no z dobroty srdca súhlaste.
+ Hrdina: Za ochotné prijatie úlohy.
V Hmlovine Horse Head Nebula prehľadajte oblasť systému Strenuus. Pri planéte Xawin nájdete ukrytú opustenú loď MSV Majesty. Zistíte, že signál z nej vedie na planétu Xawin, tak na nej pristaňte. Nájdite základňu korzárov. Stráži ju pár vežičiek. Vstúpte dnu a zlikvidujte všetkých nepriateľov. Na poschodí nájdete mŕtvolu kapitána Willema.
Vráťte sa na Citadelu a oznámte Garothovi, čo sa stalo s jeho bratom.
+ Hrdina: Ak Garothovi prejavíte sústrasť.
+ Renegát: Ak budete ku Garothovmu smútku chladný.
4. Nepriateľský Prevrat (Hostile Takeovers)
Pri obchode v časti Prezídium v Citadele nájdete ženu menom Helena Blake. Pohovorte si s ňou. Keďže ste Spektra, má pre vás návrh, ktorý by vás mohol zaujímať. Ide o to, že chce, aby ste zlikvidovali niekoľko zločineckých bossov na rôznych svetoch. Môžete odmietnuť, alebo prijať.
+ Hrdina: Ak odmietnete prijať úlohu.
+ Renegát: Ak úlohu prijmete.
Ak aj sa pokúsite odmietnuť prijať úlohu a vykonať tak dobro v podobe likvidácie zla, aj tak vám Helena nahrá informácie o zločineckých šéfoch a úlohu máte teda aktívnu a môžete ju plniť.
V oblasti Gemini Sigma Cluster v systéme Han zaleťte na planétu Mavigon. Tam nájdite základňu zločineckého syndikátu. Vonku ju stráži pár vežičiek. Vnútri je to prosté. Všetkých zabite, čakajú vás tam žoldnierski vojaci a zločinecký boss. Po boji vyrabujte kontajnery a môžete odísť.
Ďalej zájdite do oblasti Hades Gamma Cluster a tam v systéme Dis na planéte Klensal nájdite druhú základňu zločincov, ktorá je v podzemnej banskej základni. Opäť, tak ako predtým, zabite všetkých nepriateľov a aj zločineckého bossa. Vyrabujte miesto a môžete ísť.
Napokon choďte do oblasti Horse Head Nebula, do systému Fortuna na planétu Amaranthine. Nájdite tu poslednú základňu zločincov a vnútri vás čaká Helena Blake, ktorá vám poďakuje za to, že ste ju zbavili jej partnerov. Teraz sama preberá moc nad syndikátom. Povie vám, že na rozdiel od jej partnerov chce zrušiť obchod s otrokmi a drogami a venovať sa len pašovaniu, takže v podstate zjemniť zlo, ktoré tu bolo, je a zrejme by bolo ďalej aj bez nej. Rozhodnite sa, čo spravíte. Môžete sa ju pokúsiť zatknúť. Samozrejme odmietne, takže musíte zabiť ju a všetkých jej ozbrojencov na základni. Potom máte možnosť vyrabovať základňu. Môžete ju presvedčiť pomocou vašich presviedčacích schopností, aby prestala so zločineckou kariérou a ak uspejete, tak súhlasí. Opäť môžete vyrabovať základňu a tentokrát bez boja. Poslednou možnosťou je súhlasiť s jej návrhom a necháte ju šéfovať zločincom. Dostanete odmenu a vykážu vás zo základne, na ktorú sa už nedostanete a nemôžete ju vyrabovať.
+ Hrdina: Ak ju presvedčíte pomocou presviedčania, aby prestala.
+ Renegát: Ak ju presvedčíte pomocou zastrašovania, aby prestala.
5. Ďalšie úlohy
Na poschodí v hoteli hacknite terminál a získate úlohu „Doctor at Risk“.
8. Gemini Sigma Cluster, Hades Gamma Cluster, Styx Teta Cluster, Argos Rho Cluster
8.1a. Systémy v hmlovine Gemini Sigma Cluster (Vedľajšie úlohy)
8.1a.1. Systém Han
1. Paravin
Opustená stanica, zápisky matriarchy Dilinagy (Písmo Matriárch)
2. Huningto
3. Farcrothu
4. Patatanlis
Berýlium (Ľahké Kovy)
5. Mavigon
Obsahuje:
- Zlato (Ťažké Kovy)
- Kobalt (Ľahké Kovy)
- Mumifikovaný salarian, Identifikačná známka kapitána Stranaka (Identifikačné Známky)
- Havarovaná sonda (Korisť)
- Základňa syndikátu (Úloha UNC: Hostile Takeovers)
8.1a.2. Systém Ming
1. Antiroprus
2. Parag
Titán (Ľahké Kovy)
3. Altanorch
Medailón Jedného
4. MSV Worthington
Pri planéte Antiroprus je prepravná loď Worthington. Úloha UNC: Lost Freighter.
8.1b. Vedľajšie úlohy
1. Nepriateľský Prevrat (Hostile Takeovers)
Pri obchode v časti Prezídium v Citadele nájdete ženu menom Helena Blake. Pohovorte si s ňou. Keďže ste Spektra, má pre vás návrh, ktorý by vás mohol zaujímať. Ide o to, že chce, aby ste zlikvidovali niekoľko zločineckých bossov na rôznych svetoch. Môžete odmietnuť, alebo prijať.
+ Hrdina: Ak odmietnete prijať úlohu.
+ Renegát: Ak úlohu prijmete.
Ak aj sa pokúsite odmietnuť prijať úlohu a vykonať tak dobro v podobe likvidácie zla, aj tak vám Helena nahrá informácie o zločineckých šéfoch a úlohu máte teda aktívnu a môžete ju plniť.
V oblasti Gemini Sigma Cluster v systéme Han zaleťte na planétu Mavigon. Tam nájdite základňu zločineckého syndikátu. Vonku ju stráži pár vežičiek. Vnútri je to prosté. Všetkých zabite, čakajú vás tam žoldnierski vojaci a zločinecký boss. Po boji vyrabujte kontajnery a môžete odísť.
Ďalej zájdite do oblasti Hades Gamma Cluster a tam v systéme Dis na planéte Klensal nájdite druhú základňu zločincov, ktorá je v podzemnej banskej základni. Opäť, tak ako predtým, zabite všetkých nepriateľov a aj zločineckého bossa. Vyrabujte miesto a môžete ísť.
Napokon choďte do oblasti Horse Head Nebula, do systému Fortuna na planétu Amaranthine. Nájdite tu poslednú základňu zločincov a vnútri vás čaká Helena Blake, ktorá vám poďakuje za to, že ste ju zbavili jej partnerov. Teraz sama preberá moc nad syndikátom. Povie vám, že na rozdiel od jej partnerov chce zrušiť obchod s otrokmi a drogami a venovať sa len pašovaniu, takže v podstate zjemniť zlo, ktoré tu bolo, je a zrejme by bolo ďalej aj bez nej. Rozhodnite sa, čo spravíte. Môžete sa ju pokúsiť zatknúť. Samozrejme odmietne, takže musíte zabiť ju a všetkých jej ozbrojencov na základni. Potom máte možnosť vyrabovať základňu. Môžete ju presvedčiť pomocou vašich presviedčacích schopností, aby prestala so zločineckou kariérou a ak uspejete, tak súhlasí. Opäť môžete vyrabovať základňu a tentokrát bez boja. Poslednou možnosťou je súhlasiť s jej návrhom a necháte ju šéfovať zločincom. Dostanete odmenu a vykážu vás zo základne, na ktorú sa už nedostanete a nemôžete ju vyrabovať.
+ Hrdina: Ak ju presvedčíte pomocou presviedčania, aby prestala.
+ Renegát: Ak ju presvedčíte pomocou zastrašovania, aby prestala.
2. Stratená nákladná loď (Lost Freighter)
V systéme Ming v Gemini Sigma Cluster nájdete pri planéte Antiroprus prepravnú loď Worthington. Zdá sa byť v kľudovom režime. Naloďte sa na ňu a prezrite si ju. Vo vstupnej hale je pár výbušnín, ktoré sa odpália, keď sa k nim veľmi priblížite. Príliš vám však neublížia a môžete ich tiež z diaľky odstreliť. V troch častiach lode nájdete záznam lekára, kapitána a posádky. Zistíte, že Jacob bol zranený a jeho mozog odumrel. Držia ho na žive už len prístroje. Pre jeho vlastné dobro ho chce posádka odpojiť od prístrojov, no Julia, jeho priateľka a biotička je proti tomu. Nájdete aj Jacoba stále napojeného na prístroj. Keď si vypočujete všetky tri záznamy a budete odchádzať, tak vás napadne Julia. Zistíte, že jej preskočilo a aby ochránila Jacoba, tak zabila všetkých členov posádky. Zabite ju a tým ste úlohu vyriešili. Odhalili ste, čo sa stalo. Keďže na lodi nikoho niet, môžete Jacoba odpojiť od prístrojov, už sa o neho aj tak nemá kto postarať.
8.2a. Systémy v hmlovine Hades Gamma Cluster (Vedľajšie úlohy)
8.2a.1. Systém Dis
1. Jartar
2. Nearrum
Titán (Ľahké Kovy)
3. Raysha
Odznaky kolónie Tridend (Turianské Odznaky)
4. Gremar
5. Kovový Asteroid (Metallic Asteroid)
Ukrytý asteroid vo vonkajšom asteroidovom páse.
Lítium (Ľahké Kovy)
6. Klensal
Obsahuje:
- Berýlium (Ľahké Kovy)
- Platina (Ťažké Kovy)
- Mumifikovaný Salarian, Medailón Jedného
- Havarovaná sonda (bez koristi)
- Havarovaná sonda (korisť)
- Základňa zločincov (Úloha UNC: Hostile Takeovers)
8.2a.2. Systém Antaeus
1. Ageko
2. Vemal
Urán (Vzácne Kovy)
3. Ploba
Zápisky matriarchy Dilinagy (Písmo Matriárch)
4. Edmos
Hydrogén (Plyny)
5. Hunidor
6. Trebin
Obsahuje:
- Plutónium (Vzácne Kovy)
- Urán (Vzácne Kovy)
- Turianský vrak, Odznaky kolónie Nimines (Turianské Odznaky)
- Havarovaná sonda (Korisť, nepriateľskí plieniči)
- Vysielač (možnosť ho vypnúť. Zistíte, že tento vysielač spôsobil haváriu lode prieskumného tímu) a havarované sondy (bez koristi).
- Výskumná stanica (korisť) (Úloha UNC: Missing Survey Team)
8.2a.3. Systém Cacus
Systém sa sprístupní až po získaní úlohy Negotiation alebo Besieged Base.
1. Zayarter
Ortuť (Ťažké Kovy)
2. Xamarri
3. Faringor
Polónium (Vzácne Kovy)
4. Treyarmus
5. Chohe
Obsahuje:
- Plutónium (Vzácne Kovy)
- Ortuť (Ťažké Kovy) (neďaleko je Tresher Maw)
- Mŕtvola (snažiaca sa preskúmať havarovanú sondu – bez koristi). Neďaleko pár nepriateľov.
- Opustený tábor, 3x zápisky matriarchy Dilinagy (Písmo Matriárch)
- Havarovaná sonda (Korisť)
- Vedecká základňa (Úloha UNC: Besieged Base)
8.2a.4. Systém Farinata
1. Tunshagon
2. Juntauma
Vrak, Proteanský Informačný disk
3. Nepneu
Tórium (Vzácne Kovy)
4. Kamenný Asteroid (Rocky Asteroid)
Ukrytý asteroid vo vnútornom asteroidovom páse.
Magnézium (Ľahké Kovy)
5. MSV Ontario
Úloha: UNC: Hostage
8.2a.5. Systém Plutus
Systém sa sprístupní až po získaní úlohy Negotiation, alebo Besieged Base.
1. Maidla
2. Mingito
Urán (Vzácne Kovy)
3. Veyaria
4. Clocrolis
Samárium (Vzácne Kovy)
5. Nonuel
Obsahuje:
- Titán (Ľahké Kovy)
- Samárium (Vzácne Kovy)
- Tresher Maw (severný a západný okraj, dvaja Tresher Mawi)
- Havarovaná sonda (Korisť)
- Tábor Žoldnierov (Medailón Jedného, Písmo Matriárch)
- Bojvodcova pevnosť (Úloha UNC: The Negotiation)
8.2b. Vedľajšie úlohy
1. Nepriateľský Prevrat (Hostile Takeovers)
Pri obchode v časti Prezídium v Citadele nájdete ženu menom Helena Blake. Pohovorte si s ňou. Keďže ste Spektra, má pre vás návrh, ktorý by vás mohol zaujímať. Ide o to, že chce, aby ste zlikvidovali niekoľko zločineckých bossov na rôznych svetoch. Môžete odmietnuť, alebo prijať.
+ Hrdina: Ak odmietnete prijať úlohu.
+ Renegát: Ak úlohu prijmete.
Ak aj sa pokúsite odmietnuť prijať úlohu a vykonať tak dobro v podobe likvidácie zla, aj tak vám Helena nahrá informácie o zločineckých šéfoch a úlohu máte teda aktívnu a môžete ju plniť.
V oblasti Gemini Sigma Cluster v systéme Han zaleťte na planétu Mavigon. Tam nájdite základňu zločineckého syndikátu. Vonku ju stráži pár vežičiek. Vnútri je to prosté. Všetkých zabite, čakajú vás tam žoldnierski vojaci a zločinecký boss. Po boji vyrabujte kontajnery a môžete odísť.
Ďalej zájdite do oblasti Hades Gamma Cluster a tam v systéme Dis na planéte Klensal nájdite druhú základňu zločincov, ktorá je v podzemnej banskej základni. Opäť, tak ako predtým, zabite všetkých nepriateľov a aj zločineckého bossa. Vyrabujte miesto a môžete ísť.
Napokon choďte do oblasti Horse Head Nebula, do systému Fortuna na planétu Amaranthine. Nájdite tu poslednú základňu zločincov a vnútri vás čaká Helena Blake, ktorá vám poďakuje za to, že ste ju zbavili jej partnerov. Teraz sama preberá moc nad syndikátom. Povie vám, že na rozdiel od jej partnerov chce zrušiť obchod s otrokmi a drogami a venovať sa len pašovaniu, takže v podstate zjemniť zlo, ktoré tu bolo, je a zrejme by bolo ďalej aj bez nej. Rozhodnite sa, čo spravíte. Môžete sa ju pokúsiť zatknúť. Samozrejme odmietne, takže musíte zabiť ju a všetkých jej ozbrojencov na základni. Potom máte možnosť vyrabovať základňu. Môžete ju presvedčiť pomocou vašich presviedčacích schopností, aby prestala so zločineckou kariérou a ak uspejete, tak súhlasí. Opäť môžete vyrabovať základňu a tentokrát bez boja. Poslednou možnosťou je súhlasiť s jej návrhom a necháte ju šéfovať zločincom. Dostanete odmenu a vykážu vás zo základne, na ktorú sa už nedostanete a nemôžete ju vyrabovať.
+ Hrdina: Ak ju presvedčíte pomocou presviedčania, aby prestala.
+ Renegát: Ak ju presvedčíte pomocou zastrašovania, aby prestala.
2. Nezvestný hliadkovací tím (Missing Survey Team)
Pri jazdení výťahmi v Citadele môžete začuť správu o nezvestnom tíme prieskumníkov a získate tak túto úlohu. V oblasti Hades Gamma Cluster, v systéme Antaeus na planéte Trebin nájdite základňu prieskumného tímu. Zistíte, že je opustené. V unimobunke je počítač z ktorého zistíte, že v neďalekých vykopávkach našiel tím nejakú mimozemskú technológiu. Zájdite teda do oblasti vykopávok, vchod je neďaleko, na dohľad od tábora.
V podzemí zistíte, že členovia tímu sa zmenil na Huskov. Nezostáva vám nič iné, než ich všetkých pozabíjať. Keď porazíte všetkých v centrálnej jaskyni, zájdite do zadnej časti a zabite zvyšných v zadných dvoch chodbách. Keď všetkých zabijete, úloha je splnená. Vyrabujte kontajnery a môžete odísť.
3. Obkľúčená základňa (Besieged Base)
Túto úlohu dostanete, keď váš ukazovateľ hrdinstva (Paragon) bude naplnený na tri štvrtiny. Proste, keď sa preukážete ako pravý hrdina, kontaktuje vás admirál Hackett a povie vám o základni, ktorú obsadili biotickí extrémisti Máte ich zlikvidovať a zároveň sa snažiť minimalizovať straty na životoch. V oblasti Hades Gamma Cluster, v systéme Cacus choďte na planétu Chohe a zájdite na vedeckú základňu. Vnútri nájdete nepriateľov. Tiež sú tam civilisti, ktorí sú však úplne šialení a prechádzajú sa po celej základni bez ohľadu na to, čo sa deje, takže sa vám môžu neraz zapliesť do prestrelky. Ak ich chcete ochrániť, tak len buďte opatrní, stačí sa držať na jednom mieste a nalákavať ich k sebe a hrať to na obranu. Keď sú všetci nepriatelia mŕtvi, aktivujte po návrate na Normandy hviezdnu mapu a oznámite Hackettovi splnenie úlohy.
4. Rukojemník (Hostage)
Vo výťahoch v Citadele môžete začuť správu o rukojemníkovi a získate tak túto úlohu. V oblasti Hades Gamma Cluster, v systéme Cacus nájdite neďaleko planéty Tunshagon plavidlo MSV Ontario. Vstúpte na loď a keď vstúpite do centrálnej haly, kde si vás všimnú nepriatelia, začne sa trojminútový odpočet, po ktorom zabijú svojho rukojemníka. Zabite nepriateľov v hale a prejdite do menšej miestnosti, kde drží veliteľ biotických vzbúrencov ako rukojemníka senátora Burnsa, ktorý zrušil odškodnenia pre Biotikov, ktorý majú problémy na základe nedokonalých implantátov. Môžete ho presvedčiť na základe svojich presviedčacích schopností, aby senátora pustil. Ak ho nepresvedčíte, zabijú senátora a musíte ich všetkých zabiť. Ak ho presvedčíte, vzdajú sa a Burns sľúbi, že sa zasadí za to, aby bolo o biotikov lepšie postarané.
+ Hrdina: Ak ho presvedčíte pomocou presviedčania.
+ Renegát: Ak ho presvedčíte pomocou zastrašovania.
+ Hrdina: Ak ho nepresvedčíte, no pokúsite sa o to (menej než pri presvedčení).
+ Renegát: Ak ho nepresvedčíte a poviete, že vám nezáleží na živote senátora (menej než pri presvedčení).
5. Vyjednávanie (Negotiation)
Túto úlohu dostanete, keď váš ukazovateľ renegátstva (Renegade) bude naplnený na tri štvrtiny. Proste, keď sa preukážete ako pravý drsniak, kontaktuje vás admirál Hackett s tým, že majú problém so zločineckým bossom, Dariusom, ktorý napadá Alianciu. Máte s ním dojednať zmier. Keď sa spýtate, prečo vy, tak povie, že kvôli tomu, že vás, ako muža s drsnou reputáciou bude rešpektovať.
Zájdite teda v oblasti Hades Gamma Cluster, v systéme Plutus na planétu Nonuel a vstúpte do bojvodcovej pevnosti. Vnútri vás čaká rozhovor s „Lordom“ Dariusom. Pri rozhovore môžete zistiť, že kedysi Aliancia vyzbrojila Dariusa, aby im pomohol v systéme. On teraz napáda baníkov na asteroide, ktorý prehlásil za svoj. Môžete dospieť k zmieru jedine tak, že budete podriadený, so všetkým, čo povie budete súhlasiť, ponížite sa a budete zdvorilý. Keď dosiahnete zmier, vráťte sa na vašu loď a spojte sa s Hackettom. Zistíte, že očakával od vás, že Dariusa zabijete, keďže väčšinou jednáte impulzívne, no aj tak vám poďakuje za splnenie úlohy.
Ak nesúhlasíte s Dariusovými podmienkami, tak vás napadne. Musíte zabiť jeho, aj všetkých jeho mužov na základni. Keď všetkých zabijete, vyrabujte kontajnery, na poschodí terminálom otvorte vchod a vráťte sa von a na palubu. Na lodi sa spojte s Hackettom, ktorý je spokojný s vaším počínaním a prizná, že očakával, že Dariusa zabijete vzhľadom na vašu povesť.
+ Hrdina: Ak dospejete k zmieru.
+ Renegát: Ak zabijete Dariusa.
8.3a. Systémy v hmlovine Styx Theta Cluster (Vedľajšie úlohy)
8.3a.1. Systém Acheron
1. Farthorl
2. Uhlíkový Asteroid (Carbonaceous Asteroid)
Ukrytý asteroid vo vonkajšom asteroidovom páse.
Obsahuje: Vraky lodí, Odznaky kolónie Epyrus (Turianské Odznaky)
3. Grosalgen
Magnézium (Ľahké Kovy)
4. Imaneya
5. Altahe
Obsahuje:
- Zlato (Ťažké Kovy)
- Samárium (Vzácne Kovy)
- Sledovacie stanovisko (Úloha UNC: Listening Post Theta)
- Asarijska kapsula, zápisky matriarchy Dilinagy (Písmo Matriárch)
- Kolónia Rachniov (boj s Rachnijmi)
- Havarovaná sonda (korisť)
8.3a.2. Systém Erebus
1. Wermani
Droid, Proteanský Informačný disk
2. Chofen
3. Quaji
Platina (Ťažké Kovy)
4. Nepmos
Obsahuje:
- Sledovacie stanovisko (Úloha UNC: Listening Post Alpha)
- Dve kolónie Rachniov (boj s Rachnijmi)
- Paládium (Ťažké Kovy)
- Titán (Ľahké Kovy)
- Urán (Vzácne Kovy)
- Pochovaná schránka, Medailón Jedného
- Banský tábor (korisť)
8.3b. Vedľajšie úlohy
1. Sledovacie stanovisko Theta (Listening Post Theta)
Túto úlohu získate buď v susednom systéme Erebus na planéte Nepmos, alebo proste príchodom do tohto systému Acheron. Na planéte sa vydajte k stanici. Okolo nej sú hniezda Rachniov, z ktorých začnú vyliezať, keď sa priblížite. Zničte ich bezpečne z vozidla, vystúpte a vstúpte do stanice. Na základni je niekoľko ďalších Rachniov, ktorých sa zbavte a vyrabujte hromadu skriniek a kontajnerov. Na konci v jednej miestnosti základne nájdete Komunikačné zariadenie s volaním o pomoc od dôstojníčky Marie Durandovej zo stanoviska zo susedného systému. Tiež je tu Terminál s údajmi, z ktorých zistíte, že pred pár dňami obdržala základňa dodávku zásob. Je pravdepodobné, že odtiaľ prišli aj Rachni. Teba to preveriť v rámci ďalšej úlohy v systéme Gorgon v Argo Rho Cluster.
2. Sledovacie stanovisko Alfa (Listneing Post Alpha)
Túto úlohu získate buď priamo vstupom do systému Erebus, alebo v susednom systéme Acheron na planéte Altahe, kde si vypočujte volanie o pomoc dôstojníčky Durandovej. Na planéte zájdite k sledovaciemu stanovisku, kde nájdete vojakov v ohrození Rachnijmi. Pohovorte si s Mariou Durandovou, ktorá im velí a požiada vás o pomoc. Môžete bojovať s Rachnijmi zo svojho vozidla, alebo napojte v zadnej časti tábora svoje vozidlo na generátor, čím spustíte raketové vežičky (ale nemôžete používať vozidlo, kým je pripojené), ktoré vám pomôžu. Osobne mi viac vyhovovala pomoc vežičiek. Pomôžte vojakom proti niekoľkým vlnám Rachniov. Keď všetkých zničíte, oslovte znova dôstojníčku Durandovú a zistíte, že Rachniovia prichádzajú z neďalekej podzemnej základne. Taktiež ste sa dozvedeli o dodávke, čo vám nasmeruje k ďalšej úlohe Depot Sigma-23 v systéme Gorgon v Argo Rho Cluster.
Vydajte sa k základni Rachniov, hoci si Durandová nedovolí vás o to požiadať. Zájdite do neďalekej bane, ktorú máte zobrazenú na mape. Vnútri vo veľkej hale zlikvidujte hromadu Rachniov vyliezajúcich spod zeme. Na konci sú dve malé šachty. V každej sú ďalší Rachniovia a v každej je aj po jednom veľkom, silnom Rachnijskom bojovníkovi. Zabite ich a tým splníte úlohu zničenia ich hniezda a úplnej záchrany stanoviska s vojakmi.
8.4. Systémy v hmlovine Argos Rho (Vedľajšie úlohy)
8.4a.1. Systém Hydra
1. Canrum
Hlavica so znakmi kolónie Parthia (Turianské Odznaky)
2. Metgos
Obsahuje:
- Tórium (Vzácne Kovy)
- Havarovaná sonda (Úloha UNC: Núdzový Signál)
- Ortuť (Ťažké Kovy)
- Havarovaná sonda (výbava)
- Turianska mŕtvola (Turianske Odznaky)
3. Varmalus
4. Syba
Hélium (Plyny)
5. Theygar
8.4a.2. Systém Phoenix
1. Patashi
Samárium (Vzácne Kovy)
2. Tuntau
Obsahuje:
- Ukrytá stavba (Úloha Wrex: Rodinná zbroj)
- Lítium (Ľahké Kovy)
- Ortuť (Ťažké Kovy)
- Havarovaná sonda (výbava)
- Asarijska Kapsula, zápisky matriarchy Dilinagy (Písmo Matriárch)
3. Sylsalto
4. Vebinok
Kobalt (Ľahké Kovy)
5. Uhlíkový Asteroid (Carbonaceous Asteroid)
Ukrytý asteroid vo vnútornom asteroidovom páse, severná časť.
Obsahuje: Opustená loď, Proteanský Informačný Disk.
8.4a.3. Systém Gorgon
Systém sa vám sprístupní až po splnení úloh v Styx Theta Cluster.
1. Wuo
2. Vectra
3. Slekon
4. Sharblu
5. Camaron
6. Neidentifikovateľné vesmírne zariadenie
Ukryté zariadenie pri planéte Sharblu.
Úloha UNC: Depot Sigma-23
8.4b. Vedľajšie úlohy
1. Neobvyklé údaje / Núdzový signál (Unusual Readings / Distress Signal)
Ak ste v Citadele hackli počítač veľvyslanca Udinu, tak ste mohli získať úlohu Neobvyklé údaje. Keď dorazíte do systému Hydra k planéte Metgos, začujete núdzové volanie a názov úlohy sa zmení na „Núdzový Signál“. Pristaňte na planéte Metgos, zájdite k miestu so signálom, ktoré máte označené na mape. Keď sa priblížite k havarovanej sonde, napadnú vás Gethi. Bola to pasca, aby vás tam nalákali. Pozabíjajte ich, prežite to a tým splníte misiu.
2. Wrex: Rodinná zbroj (Wrex: Family Armor)
Pri rozhovoroch s Wrexom môžete odhaliť niečo z jeho minulosti a pri tom zistíte, že mu odňali po vojne brnenie, ktoré síce nie je kvalitou nič moc, ale je v ich rodine už mnoho generácií. Keď sa dostanete na planétu Tuntau, v systéme Phoenix, tak choďte na juh k ukrytej stavbe. Pred ňou je len pár nepriateľov. Vstúpte do nej a zlikvidujte hromadu žoldnierov a pirátov. Na prízemí nájdete štyri krabice a ďalších päť na poschodí, tak môžete narabovať výbavu. Na poschodí je aj trezor, z ktorého získate Wrexovo brnenie. Ak je s vami, tak si ho hneď vezme, ak ste ho nebrali so sebou, tak mu ho odovzdajte na lodi. Tým je úloha splnená.
3. Depot Sigma-23
Pri úlohách Listening Post Theta a Listening Post Alpha ste sa dozvedeli, že Rachniovia na napadnutých základniach sa tam dostali z automatickej nákladnej lode rozvážajúcej zásoby a stopy vás doviedli až sem. Zamerajte teda v systéme Gorgon pri planéte Sharblu malé vesmírne zariadenie a naloďte sa naň. Vnútri musíte prejsť cez veľkú halu plnú kontajnerov, ktoré tvoria nesúmernú cestu, teda menšie bludisko, ale nájsť cestu je jednoduché. V chodbách medzi kontajnermi vás čaká pár Rachniov a tiež niekoľko skriniek a nádrží s výbavou. Na druhej strane pokračujte až k ovládaciemu terminálu, kde si vypočujte hlásenia, aby ste zistili, čo sa tu stalo. Robili pokusy, vymklo sa im to z rúk, Rachniovia utiekli – stručný príbeh. Zistíte, že za tým stojí skupina Cerberus, o ktorej ste už mali tú česť sa dopočuť. Pri termináli máte aj nálože, ktoré aktivujte a spustí sa odpočet do samozničenia zariadenia. Máte niečo vyše minúty, aby ste sa vrátili na svoju loď. Cestou vás budú napádať ďalší Rachniovia, no ignorujte ich a ničte len to, čo vás bezprostredne ohrozuje, prioritne sa snažte dostať cez chodby medzi krabicami opäť na začiatok a opustite toto zariadenie. Keď sa vrátite na svoju loď, zariadenie je zničené a misia splnená.
9. Hawking Eta Cluster
9.1. Systémy v hmlovine Hawking Eta Cluster (Vedľajšie úlohy)
9.1.1. Systém Century
1. Tamahera
2. Canctra
Kobalt (Ľahké Kovy)
3. Kovový Asteroid (Metallic Asteroid)
Ukrytý asteroid vo vnútornom asteroidovom páse, západná časť.
Paládium (Ťažké Kovy)
4. Tharopto
Medailón jedného
5. Klendagon
6. Presrop
Obsahuje:
- Centrála Biotikov (Úloha UNC: Major Kyle)
- Tresher Maw
- Skupina žoldnierov (bez koristi)
- Urán (Vzácne Kovy)
- Opustený banský tábor (korisť)
- Prastaré trosky, Odznaky tábora Macedyn (Turianské Odznaky)
- Havarované banské vozidlo (bez koristi)
- Havarovaná sonda (Korisť)
- Zlato (Ťažké Kovy)
9.2. Vedľajšie úlohy
1. Major Kyle (Major Kyle)
Hacknutím počítača v kancelárii správcu Pallina, vodcu C-Secu v Citadele získate túto úlohu. Keď vletíte do oblasti, admirál Hackett vám podá ďalšie podrobnosti. Je tu skupina biotikov, ktorých vedie major Kyle. Odmietajú poslušnosť aliancii a zrejme zabili aj posledných vyslancov aliancie. Pristaňte na planéte a zájdite k ich centru. Pri vstupe vás odmietajú vpustiť do komplexu. Môžete ich presvedčiť, že major potrebuje vašu pomoc. Môžete inak zvoliť tiež cestu boja a prebojovať sa k majorovi a zabiť ho.
+ Hrdina: Ak ich presvedčíte pomocou presviedčania.
+ Renegát: Ak ich presvedčíte pomocou zastrašovania.
Major je v susednej menšej budove a čaká na vás. Ak ste nezvolili cestu boja hneď, tak k nemu len dobehnite a pohovorte si. Presvedčte ho, nech sa vzdá. Je ochotný, ale chce od vás hodinu, aby to vysvetlil svojim ľuďom. Súhlaste a vráťte sa na loď.
+ Hrdina: Ak ste majora Kyla presvedčíte pomocou presviedčania.
+ Renegát: Ak ste majora Kyla presvedčíte pomocou zastrašovania.
+ Renegát: Ak ste zabili majora Kyla.
10. Kepler Verge
10.1. Systémy v hmlovine Kepler Verge (Vedľajšie úlohy)
10.1.1. Systém Herschel
1. Tungel
2. Clobaka
3. Kamenný Asteroid (Rocky Asteroid)
Ukrytý asteroid vo vonkajšom asteroidovom páse.
Obsahuje: Platina (Ťažké Kovy)
4. Matol
5. Clugon
6. MSV Fedele
Úloha Garrus: Find Dr. Saleon
10.1.2. Systém Newton
1. Juncro
Vodík (Plyny)
2. Sesmose
3. Klencory
Opustené plavidlo, zápisky matriarchy Dilinagy (Písmo Matriárch)
4. Ontarom
Obsahuje:
- Prastaré trosky, Odznaky tábora Bostra (Turianské Odznaky)
- Havarovaná sonda (korisť)
- Zlato (Ťažké Kovy)
- Paládium (Ťažké Kovy)
- Vesmírne kravy, záludne vyzerajúca krava... (zrejme len bonusová zábavka. Môžete kravu osloviť, ale nič sa nestane. Ak sa obrátite chrbtom k nej, tak vám začne kradnúť peniaze. Chvíľu vás môže dokonca aj sledovať. Ale zrejme nič iného.)
- Výskumné zariadenie (Úloha UNC: Dead Scientists)
10.2. Vedľajšie úlohy
1. Nájdenie Doktora Saleona (Find Dr. Saleon)
Pri rozhovoroch s Garrusom na vašej lodi ste sa mohli dozvedieť o doktorovi Saleonovi, po ktorom kedysi na Citadele Garrus pátral. Saleon robil genetické pokusy na rozličných živých bytostiach, bol to krutý sadista a kvôli tomu, že na neho C-Sec odmietli útočiť, keď mal rukojemníkov, tak ušiel. Garrus ho však vypátral. V systéme Herschel je pri planéte Clugon loď MSV Fedele registrovaná na Doktora Hearta. Pristaňte na nej a prezrite si ju.
Napadne vás tam niekoľko testovacích subjektov, znetvorených úbožiakov. Pokračujte v prieskume lode a nájdete salariana, ktorý tvrdí, že je doktor Heart, Garrus ho však identifikuje ako Saleona. Môžete ho rovno zabiť, alebo sa pokúsiť ho zatknúť, no on sa pokúsi o útek a tiež skončí mŕtvy. Jeho smrťou je úloha splnená a môžete sa vrátiť na loď. Iný záver to nemá, ale môžete si po úlohe opäť pohovoriť s Garrusom a na základe predošlých rozhovorov, aj vašich posledných činov, ho naviesť k ceste hrdinu, alebo k ceste renegáta.
2. Mŕtvi Vedci / Doktor v ohrození (Dead Scientists / Doctor at Risk)
Na poschodí v hoteli na planéte Noveria môžete hacknúť terminál a získať informácie o tejto úlohe. Keď vletíte do systému Newton, tak vám ďalšie informácie poskytne admirál Hackett. Na Ontarome nájdite výskumné zariadenie a vstúpte doň. Vnútri sa prebojujte cez žoldnierov a na konci nájdete desiatnika Toombsa, ktorý mieri na vedca. Pohovorte si s nimi a zistíte, že skupina Cerberus robila isté pokusy. Vyslali nič netušiacu jednotku bojovať s Tresher Mawom, aby získali nejaké poznatky. Prežil len Toombs a tak ďalšie pokusy robili na ňom. Teraz sa chce pomstiť.
Môžete sa pokúsiť mu to vyhovoriť, no nedá si povedať, zabije vedca a zabije aj seba. Môžete sa rozhodnúť vy zabiť Toombsa, čím zachránite doktora, ktorého zatknete. Ak použijete presviedčanie pomocou zastrašovania, tak máte jedine možnosť, že sami zabijete vedca, aby pykal za svoje hriechy a Toombs sa tak nestane vrahom a vzdá sa vám. Ak použijete pozitívne presviedčanie, tak presvedčíte Toombsa, aby vedca nezabil. Tým ste zachránili oboch a oboch odovzdáte Aliancii. Nech už situáciu vyriešite akokoľvek, na palube vašej lode to potom oznámte admirálovi Hackettovi, ktorý okomentuje vaše počínanie, ale každým spôsobom úlohu ukončíte.
1. časť | 2. časť | 3. časť
| Návody | Autori |