Sekvencia 1: Ako keby návrat domov
Ste Desmond, náš hlavný hrdina v pozadí akčných vrahov. Choďte po pobreží, až narazíte na Subjekt 16. S ním sa vydáte spolu a pohovoríte si. Tak sa zdá, že Lucy Stillmanová, ktorú ste na konci dielu 2,1 bodli, je naozaj mŕtva a vaša myseľ je po všetkom tom tlaku, čo zažila, rozlomená. Ste v srdci Animusu, testovacom programe, z ktorého si môžete odskočiť skontrolovať jednotlivé sekvencie, nájsť nedokončené spomienky a dosiahnuť synchronizácie ich dokončením. Keď už vaši predkovia nebudú mať nič, čo by vám ukázali, nebudú sa ich duchovia rozmáhať vo vašej mysli. Keď sa dorozprávate, vojdite do svetelnej brány.
Únik o vlások
(Plná synchronizácia: Zabite Byzantského templára protiútokom)
Ezio sa vydal do Masyafu, kde bol pred 300 rokmi domov vrahov a chce tu nájsť nejaké poznatky, ktoré po sebe zanechal Altair, hrdina z prvého dielu. Po scénke vylezte hore. Duch Altaira vám ukazuje cestu. Proste vybehnite a vyskáčte k hradbe. Tam je osamotený templár, tak môžete splniť PS a zabiť ho protiútokom (držíte pravé tlačidlo myši a keď sa rozmáchne, aby vás udrel, stlačíte ľavé). Nezabudnite telá prezerať, môžete nájsť užitočné veci. Potom vylezte hore, presne ako duch pred vami, takže viete, čo robiť. Hore na hradbe získate meč a aj svoju skrytú čepeľ.
Vybehnite hradou k štyrom nepriateľom, ktorých si podajte. Pokračuje za duchom a proste robte to, čo on. Keď poleziete na balkón, môžete nepriateľ zhodiť dole. Pokračujte za duchom až na strechu, kde zhoďte sochu orla. Skočíte dole do priestorov pod nádvorím. Zabite vojaka pri vás na brehu a ďalej štyroch v hale s kopáčom. Potom oslovte kopáča. Dvere sa im nijako nedarí otvoriť, ale kapitán templárov má vraj denník, podľa ktorého chce nájsť kľúče k bráne, ktorú tu našli.
Nejaký denník
(Plná synchronizácia: Nezlyhajte pri sledovaní)
Vyjdite dverami nad schodmi do hlavnej sály pevnosti. Vyjdite von a zabite štvoricu strážcov. Vyjdite naľavo hore rebríkom na hradby a tam zabite ďalšiu štvoricu. Vlezte na vežu nad vami a z nej skočte dole. Otvorte si padák a pomaly smerujte dole do dediny a pod sebou už vidíte označeného templára, ktorého treba sledovať. Stačí sa držať za nimi, pristáť na prvých strechách pri vás a držať sa ich, až kým nezahnú. Tak skočte na ulicu a sledujte ich z bezpečnej vzdialenosti až dole k bráne. Ak sa neprezradíte, získate aj PS.
Náročná jazda
Dostihli ste templára, ktorý uteká s knižkou. Ten uteká na koči a vy ste sa zachytili lana, ktoré visí z koča. Ťahajte sa vpred, aby ste vyliezli na koč. Občas si musíte dať pozor na kamene, či steny, aby ste do nich nevrazili. Môžete sa im uhýbať do bokov, no vtedy zas nemôžete liezť vpred. Lezte, až sa dostanete na voz.
Teraz ovládate svoj voz a musíte zničiť nepriateľský voz pri vás. Proste doň udierajte a budete ho vytláčať do boku, kde ho terén poškodí a zničí sa. Potom doženiete voz s kapitánom. Ten je náročnejší a tiež aj terén pri vás je horší a hrozí poškodenie vášho voza. Ak vidíte rozbitú cestu, tak sa radšej uhnite. Jeho voz môžete poškodiť, ale aj tak ho nezničíte, alebo po chvíli jazdy dorazíte k pevnosti, kde on sa dostane až dnu a vás zostrelia cestou.
Ranený orol
(Plná synchronizácia: Zabite aspoň 5 stráží zo sena)
Ste ranení, takže nemôžete loziť po budovách. Zabite troch nepriateľov pri vás a prejdite mostom k mlynu. Tam zabite osamoteného vojaka, stačí k nemu pribehnúť, keď bude chrbtom k vám. Nad schodmi sa vyvezte pomocou mlynského kola a hore zabite ďalšieho strážcu. Zbehnite dole a môžete použiť Orlí pohľad, aby ste videli kam máte ísť, hoci trasa je zjavná.
Dole za kočom je seno, kde sa môžete skryť a zabiť jedného vojaka, ktorý sa k nemu zvykne postaviť. Ostatných si môžete podať ako chcete, no ak chcete PS, tak si skúste prípadne nalákať dvoch v uličke za vami k senu. Ukážte sa im a keď sa vydajú za vami, naveďte ich k senu. Nezmiznite úplne z dohľadu, lebo sa proste otočia preč, ale ani ich nevyprovokujte útokom, aby mal hneď červený ukazovateľ. Proste len zaujmite ich pozornosť, odveďte vojaka k senu, skočte do sena a zabite ho. Ak sú dvaja, môžete skúsiť aj druhého, ale väčšinou po zabití už ten druhý po vás pátra a vie, kde ste, takže automaticky zo sena vyskočíte. Môžete si takto nalákať stráže z okolia splniť PS v podstate už pri tejto prvej kope sena, ale môžete si to nechať kľudne aj na neskôr. Dvojica je v uličke nad vami, vo vedľajšej uličke a tretia dvojica stráží je pred dedinou.
V dedine sú traja osamotení vojaci. Jeden dokonca pôjde okolo sena, do ktorého sa môžete schovať, ak budete rýchly. Inak ich môžete kľudne obísť, splývať s davom a vyhýbať sa im. Prejdite bránou popri žobrákovi a hore mostom. Tu sa uzavrite v rohu mesta s Leandrosom. Napadnú vás traja vojaci, tak ich zabite a prezrite ich telá. Okrem iných vecí nájdete aj lieky (každý nepriateľ z tých pár, čo tu je, má u seba lieky), ktoré použite, aby ste sa vyliečili a už zas potom môžete behať, loziť po budovách a skákať. Napravo je pri kope sena jeden vojak. Tiež sú tu ešte dve ďalšie kopy sena, ak sa chcete hrať s PS. Inak je tu pár vojakov na uliciach a niekoľko strelcov na strechách.
Potom len v rohu zájdite do kontrolného bodu a vylezte hore na vežu. Keď začnete liezť, objavia sa na streche za vami dvaja strelci, aj ak ste všetkých pobili. Môžete liezť a ignorovať ich, alebo zoskočiť a odbehnúť si ich zabiť. Lezte potom nahor. Hore k oknu, doľava k bráne a hore. Po múre veže už len hore na trám a z neho na lano, ktorým sa vytiahnete hore. Tam zabijete Leandrosa a získate jeho knihu.
Sekvencia 2: Križovatky sveta
Kľúče, ktoré potrebujete k otvoreniu Altairovej knižnice, by mali byť v Konštantinopole. Jeden už majú templári, ďalšie štyri by ste mali nájsť vy. Dorazili ste loďou s mladým princom Sulejmanom do Konštantínopolu, kde vás čaká Yusuf Tazim.
Vrelé privítanie
(Plná synchronizácia: Nezatúlajte sa ďaleko od Yusufa)
Oslovte ho a kráčajte s Yusufom. Budete sa zhovárať a vy sa len držte proste pri ňom. Kráčajte spolu ulicami a on vás poinformuje o tom, ako to tu chodí. Kráčajte, až vás napadnú traja templári. Zabite ich. Potom ho už len nasledujte k úkrytu vrahov. Ak ste sa od neho nevzdialili, máte aj PS. Nie je to problém a mesto môžete preskúmať hneď o chvíľu.
Vylepšenie a prieskum
Vojdite do budovy a zoznámite sa s miestnymi vrahmi. Potom vám Yusuf povie, že by sa vám hodila nová výbava, keďže vaša si už prešla svojím. Nové brnenie, konkrétne náramenníky stoja 343 zlatých, takže ak nemáte peniaze, môžete vyraziť okradnúť pár ľudí. Konečne sa tiež môžete rozhliadnuť po meste. Keď budete pripravený, skočte za kováčom a kúpte si brnenie.
Čepeľ s hákom
(Plná synchronizácia: Aspoň raz úspešne vykonaj každý manéver čepele s hákom)
S novým náramenníkom sa vráťte za Yusufom. Ten vám daruje čepeľ s hákom, niečo, čo bežne užívajú miestni vrahovia. Predvedie vám, aj ako sa používa. Nasledujte ho a behajte s ním po strechách. Pri skoku na vzdialené miesto, ako napríklad tu, pri skoku cez ulicu použite počas skoku hák (shift) a doskočíte ďalej a hákom sa zachytíte. Pokračujte za ním a na drevených plošinkách vám ukáže použitie háku na lampy. Keď bežne skočíte na lampy, tak sa po nich zhupnete za roh budovy. Keď použijete pri skoku hák (shift), tak sa ním presuniete cez lampu vpred. Bežte stále za ním a nakoniec vám ukáže, ako použijete hák na vyhnutie sa protivníkovi. Tu nie je protivník, len jeden z vrahov, na ktorom si to môžete precvičiť. Rozbehnite sa (pravé tlačidlo myši + medzerník) a použite hák (shift). Vďaka tomu sa prehupnete za osobu, oproti ktorej bežíte. Spravte to trikrát. Keď vám vyšla každá jedna z troch fínt, ktoré vám ukazoval, získate aj PS.
Výhľad z Galaty
(Plná synchronizácia: Vylez na vežu za 60 sekúnd)
Celkom priamočiare. Aby ste predviedli, ako vám to ide s hákom, smerujete s Yusufom na vežu. V podstate robte len to isté, čo on a priamo ho sledujte. On si zvolí dobrú cestu, tak choďte po nej aj vy a ak nepadnete, alebo sa príliš nezdržíte, mali by ste zvládnuť aj PS. Hore sa postavte na trám, vykonajte rozhľad orlím zrakom (V), aby ste si odokryli mapu a skočte dole skok viery.
Pokročilá taktika
(Plná synchronizácia: Vykonaj zabitie pri zjazde po lane)
Dole Yusufovi oznámi jeden z jeho ľudí, že na nich útočia. Bežte s Yusufom a ukáže vám ďalšiu fintu s hákom. Proste dve z deviatich sekvencií sú tutoriálom. Rozbehnite sa popod lano a na konci sa po ňom automaticky spustíte hákom. Sledujte Yusufa, až kým nenarazíte na templárskych špehov. Prvého zabije Yusuf skokom z lana a naláka pod lano druhého. Zaveste sa na lano, pustite sa k nemu a keď budete nad špehom, tak vykonajte zabitie, tým sa ho zbavíte a zároveň aj splníte PS. Vyjdite za ním na strechu a povie vám, že on pôjde brániť jednu pozíciu a vy sa máte postarať o druhú. Zájdite na strechu miestnej budovy gildy vrahov.
Obrana
Musíte brániť sídlo gildy pred útokom templárov. Hra vám tu aj sama napovie, čo treba robiť. Na prázdnu strechu musíte umiestniť vodcu. Potom k nemu na strechu môžete dať lučištníkov. Na ulicu tiež musíte dať barikády, aby blokovali cestu pre templárov. Za všetko, mužov aj barikády, platíte bodmi Morálky. Morálku získavate mierne z kapitánov, z nepriateľov, ktorých zabijete, alebo z niektorých ich tiel (než telá padlých zmiznú, môžete ich kurzorom prehľadať a získať buď nejaké peniaze, veci, alebo morálku). Za morálku umiestňujete na strechy ľudí a na ulicu barikády (tie môžete aj vylepšiť, každú dvakrát). Rozmiestnite teda kapitánov, lučištníkov a po prvej vlne môžete aj strelcov. Strelci z kuše strieľajú síce slabšie zásahy, ale rýchlejšie, no a strelci z pušiek strieľajú pomaly, ale silne. Vy môžete pomáhať tiež streľbou z pištole, do ktorej máte počas útoku neobmedzene nábojov.
Vždy príde pár vĺn bežných nepriateľov, ktorých pobite a napokon dorazí baranidlo. To je silná potvora, ktorá toho veľa znesie, preto je dobré mať vylepšenú barikádu a dosť strelcov, aby ste ho zastavili. Keď zničíte baranidlo, tak je obrana úspešne zvládnutá.
Útok
(Plná synchronizácia: Nevyvolaj v severnej imperiálnej štvrti žiadny konflikt)
Zájdite za Yusufom a pomôžte mu zabiť troch vojakov, ktorí ho napadli. Potom ho nasledujte. Zase trochu povie o situácii v oblasti a potom vám ukáže novú hračku. Hodí petardu a odláka tak stráže. Pokračujte k ďalej bráne. Tam dá tri petardy vám, aby ste si to skúsili. Zvoľte si v menu výbavy petardu a proste jednu hoďte pred seba na koniec ulice. Keď tam stráže pôjdu, vy len prejdite nestráženou bránou. Pokračujte s ním na strechu. Keď predvedú svoje schopnosti vrahovia, skočte na lano, spustite sa dole a z lana skočte a zabite vojaka pod vami. Postavte sa na strechu k Yusufovi. Použite orlí pohľad a zameriavačom si prezrite postavy dole, aby ste určili, ktorá z nich je kapitán pevnosti.
Prejdite na strechu nad ním a vojaka, ktorý ju stráži, zabite vrhacím nožom. Na streche poniže je druhý vojak, aj toho zabite vrhacím nožom, len pozor, aby nespadlo jeho telo dole. Potom sa zamerajte na kapitána. Ak vám nejde o PS, tak ho môžete zabiť ľubovoľne. Ako chcete dosiahnuť PS, nesmiete vyvolať poplach (preto ste aj neriskovali a vrhali nože), tak do neho hoďte otrávenú šípku.
Sekvencia 3: Stratené a nájdené
Po prvých pár úlohách máte sprístupnenú väčšinu vedľajších úloh. Môžete sa začať venovať rozvoju mesta a dotiahnuť ho na 100% ešte v tejto sekvencii. Tiež môžete získať najlepšie brnenie a zbrane splnením úloh majstrov vrahov. Môžete poplniť výzvy a tiež získať ďalšie bonusy pre uľahčenie hrania.
Väzeň
(Plná synchronizácia: Kľúč získa krádežou od strážcu)
Na móle je v klietke pár zajatcov. Oslovte zlodeja, ktorý vás prosí o pomoc. Treba získať kľúč od jeho klietky. Skočte do vyznačenej oblasti a orlím zrakom si zistite, ktorý zo strážcov má kľúč. Stačí sa vám držať pri brehu a zo strechy pred strážami sa zamerať na vojaka na terase nad vodou. Ten má kľúč. Môžete ho zabiť a vziať mu ho, ale pre PS mu ho musíte ukradnúť. Obíďte si stráže pod schodmi cez vodu, alebo brvná a postavte sa za neho. Potom len okolo neho prejdite (so stlačeným medzerníkom) a okradnite ho, ako kohokoľvek iného. Utečte preč, než sa spamätá a vráťte sa k väzňovi, ktorého pustite. Prijmete ho do svojho spolku vrahov.
Ochranca, časť 1
(Plná synchronizácia: Aspoň raz použite signál vrahov)
Choďte do gildy vrahov a menujte jej vodcu. Potom oslovte svojho učeníka, ktorý bude stáť vnútri pri stole. Ten vám povie, že bolo zabitých viacero vrahov a tak sa na to chcete pozrieť. Choďte na označené miesto a váš muž zabije dvoch vojakov a ukryje sa v sene ako návnada. Objavia sa traja vojaci, ktorých treba zabiť. Choďte po streche k tomu uprostred a zabite ho. Na toho na streche povyše vás pošlite svojho vraha, čím si to zjednodušíte a splníte zároveň aj PS jeho zavolaním. Potom skočte dole na tretieho.
Keď sú mŕtvi, choďte k senu, kde sa ukrýva a poviete mu, aby dával pozor, kým sa vy poobzeráte. Dajte si orlí pohľad a zamerajte sa na lavičku s mŕtvolou. Uvidíte, ako bola obeť zabitá. Potom sa zamerajte na kaluž krvi pred cigánkami. Uvidíte ďalšiu vraždu a potom už v normálnom pohľade sa objaví vrah, ktorý sa dá na útek. Prenasledujte ho až po scénku v ktorej vám utečie. Spolu so svojím vrahom pobite pár vojakov a odídete.
Kontrakty cechu
Predošlú úlohu ste skončili pri holubinci, ktorý aktivujte. Tam môžete tak ako v predošlom dieli posielať svojich vrahov na misie, aby niečo zarobili a získali si skúsenosti. Proste pošlite svojho jediného vraha na momentálne jedinú prístupnú misiu „Stredozemná obrana“ a tam ho vyšlite do Bursy.
Výroba bômb
Stále pokračujeme s výukou. Yusuf vám ukáže ako sa vyrábajú bomby a sprístupní sa vám tak skrinka na ich výrobu. Aktivujte skrinku a vyrobte prvú bombu presne podľa pokynov. Potom si pohovoríte o vašom pátraní po kľúčoch. Chcete preveriť starú obchodnú stanicu Polovcov. Yusuf vám odporučí zájsť za Piri Reisom. Skočte teda na veľký bazár a tam vojdite dverami k Pirimu. Povie vám, kde bola obchodná stanica Niccola Pola a tiež zistíte, že je odborníkom na bomby. Rozhovorom s ním je táto misia ukončená. Môžete u neho prijímať nové, bombové misie a učiť sa výrobe nových bômb.
Povedomá tvár
Zájdite do obchodu s knihami, ktorý vlastní Sofia Sartorová. Kedysi v tej budove bol obchod Niccola Pola, takže po súhlase Sofie si to tam prezrite orlím zrakom. V zadnej miestnosti nájdete tajné dvere.
Yerebetanská nádrž
(Plná synchronizácia: Nenechajte sa odhaliť)
Dostali ste sa do podzemia nádrže. Už sú tu templárski vojaci a pátrajú po kľúči, no dlhodobo a bezvýsledne. Prvá hala je bez nepriateľov, tak si len precvičte skoky na tyčiach medzi stĺpmi a na druhej strane choďte do pravého rohu a vylezte hore na kontrolný bod (buď v rohu na kopu dreva, hore po stene a skok do boku, alebo na stĺp pred plošinou a cez tyče na ňu). Skočte dole do chodby a prejdite do haly.
Tu musíte zabiť kapitána, aby ste získali kľúč k bráne. Môžete zabiť aj ostatných, len kvôli PS nesmiete vyvolať poplach, teda aby si vás vôbec niekto všimol. Zabite prvého na móle (môžete aj dôjsť k nemu so skrytou čepeľou). Druhého naľavo na lešení zabite kušou, či nožom a tak isto aj tretieho poniže lešenia. Môžete vyliezť na dosky pred ním, alebo na lešenie, aby ste mali lepší výhľad. Počkajte si, kým príde kapitán späť, pretože sa prechádza po celej hale a keď sa vráti, tak ho zabite (môžete si ho počíhať na stĺpe, zabiť ho čepeľou a ušetriť muníciu). Potom sa preplížte na druhú stranu k bráne. Sú tam dve dvojice vojakov, ktorí stoja na miestach a jeden vojak, čo chodí popred nich. Preplížte sa pod mólo, na ktorom sú a keď pôjde vojak od vás (prípadne ho zo stĺpov zastreľte, aby ste si to uľahčili), vylezte hore a choďte hore na hromadu krabíc medzi dvojicami vojakov. Tu vám stačí ísť pomaly, vojaci vás síce kútikom oka zahliadnu, ale len im začne vzrastať podozrenie (neutekajte, tak by rýchlo nadobudli podozrenie a šli za vami), tak prejdite pokojne pomedzi nich a keď ste tesne pred hromadou krabíc, už vás nevidia. Za nimi už len zoskočte k bráne a otvorte si ju. Vojaci stoja chrbtom k bráne. Samozrejme ich môžete odlákať aj nejakým delobuchom.
Prejdite ďalšou prázdnou halou a hore ku kontrolnému bodu. Za ním je ďalšia hala, kde treba zabiť ďalšieho kapitána s kľúčom. Zabite zhora vojaka, ktorý sa prechádza pod vami. Kušou, alebo nožom. Skočte na trám pred vami, prejdite doľava a zhora skočte a zabite čepeľou vojaka dole. Teraz by ste sa mali dostať na terasu nad vami. Môžete sa pokúsiť preplížiť tam popri všetkých, ale ľahšie je, ak zastrelíte aj toho, čo sa prechádza popred stĺpy terasy, pretože budete liezť po stĺpe z vonkajšej strany. Potom vylezte po stĺpe na terasu a hore zabite vojaka. Z terasy zabijete kapitána ľahko nožom, či kušou. Kľúč si teleportujete kúzlom, ktoré ste získali od templárskeho zariekavača duší a potom len skočte dole pod plošinu, kde bol kapitán a otvorte si dvere.
V ďalšej hale je jeden vojak pri bráne oproti. Vy máte ísť vľavo nahor. Vylezte hore na stĺp pred vami a z neho doľava preskáčte po trámoch ku kontrolnému bodu, alebo vylezte naľavo po drevách na stene a vrchom po trámoch. Proste nech vás vojak nezbadá.
V ďalšej hale opäť treba zabiť kapitána. Najprv si halu prezrite orlím pohľadom a potom aj všetkých vojakov, aby ste určili, kto je kapitán (je to presne ten, čo hovoril k ostatným v miniscénke, takže neviem načo to bolo dobré). Skočte s hákom cez stropný hák pred vami vpred na trám. Nožom môžete zabiť vojaka pod vami, no nie je to nevyhnutné. Skočte vľavo na trám a cez ďalší stropný hák na trám pred vami. Tu môžete nožom vyradiť druhého vojaka pod vami. To vám trochu uľahčí cestu, lebo musíte zliezť dole k sudom a v rohu pri mrežiach vyliezť po doskách v stene hore a prerúčkovať na trám, aby ste boli opäť hore na stĺpoch. Tu preskočte vpred s hákom opäť cez visiaci hák a po ďalších trámoch už len prejdite. Dostanete sa na trámy, ktoré sú najbližšie k centrálnemu ostrovčeku a odkiaľ dostrelíte kušou aj dohodíte nožom na kapitána. Takže ho zabite, opäť si šamanským kúzlom teleportujete kľúč. Na tohto kapitána použite radšej kušu, alebo jedovatú šípku, pretože nože treba dva a po prvom zásahu si vás všimne.
Brána je pri vás, pod vami. Môžete zlikvidovať aj strážcu pod vami, alebo si len vystriehnite, keď bude vhodná doba, skočte dole a otvorte si bránu. Ak vás neodhalili, tak máte PS. Mŕtve telá nepriateľov mohli nájsť, nevadí, ak ste z diaľky zabili aj niekoho, koho videli priamo zomrieť, len nesmeli odhaliť vás tak, aby po vás šli.
Za dverami použite orlí zrak a napravo uvidíte tajné dvere. Vyrabujte si tu truhlice s pokladmi a potom otvorte tajné dvere. Za nimi si vezmite zo sochy Altairov Masyafský kľúč.
Quid Pro Quo
Vrátili ste sa do kníhkupectva za Sofiou, s ktorou si v scénke pohovoríte. Len vyjdite von dverami. Tam sa stretnete s Yusufom, ktorému ponúknete pomoc, že si miesto neho pohovoríte s cigánmi. Yusuf vám tiež spomenie tunely, ktorými môžete cestovať medzi jednotlivými časťami mesta (ak ste na to už neprišli sami).
Cigánska kliatba
(Plná synchronizácia: Buďte nenápadní a všetky ciele otrávte)
Byzantínci ukradli cigánom peniaze, ktoré si oni nakradli za posledného polroka a to nemienia pripustiť. Máte zabiť všetkých, ktorí sa dotknú truhlice s ich peniazmi a najlepšie nenápadne, aby ste podporili historky o cigánskych čaroch. Zájdite teda na označené miesto a najmite si skupinu cigánok. Tie vás odvedú k truhlici. Držte sa ich a splývajte s nimi, aby ste nepritiahli pozornosť stráží okolo. Na námestí streľte otrávenú šípku do strážcu, čo drží truhlu. Sledujte trojicu mužov a keď zastanú, opäť otrávte toho, čo držal truhlicu. Vezme ju ďalší vojak. Sledujte ho. Keď vám zájdu niekam z dohľadu, tak sa netrápte časovým limitom, proste kráčajte nenápadne s cigánkami, dostihnete ich. Potom zabite aj druhého. Posledný sa dá na útek. Už si len dôjdite po truhlicu, vezmite ju a odneste ju cez kontrolné body do cigánskeho tábora.
Mentorov strážca
(Plná synchronizácia: Zachráňte všetkých občanov pred útokom)
Vráťte sa do úkrytu, do centrály vrahov na severe. Tam choďte do knižnice a pri stole si prezrite kľúč, ktorý ste získali. Vraciate sa v spomienkach do Masyafu roku 1189, keď bol napadnutý templármi a vy ste v tele dvadsaťštyriročného Altaira. Proste sa prebojujte celou dedinou až hore do pevnosti. Pre PS nesmie nik z vašich ľudí zomrieť, takže keď sa okolo vás bojuje, tak sa proste ničím nezdržujte a neodbiehajte. Keď sa nebojuje, tak sa nemusíte hnať. Tesne pod pevnosťou je už aj pár lučištníkov na strechách a veži. Než budete pokračovať, uistite sa, že ste pobili všetkých nepriateľov. V niektorých vedľajších uličkách a dvoroch totiž bojujú templári s vrahmi, ktorí tam ochraňujú nejakých civilov, alebo len samých seba. Keď všetkých zachránite, dostanete o tom správu a potvrdenie splnenia PS.
Keď sú všetci nepriatelia pobití, tak choďte hore a narazíte na templára, s ktorým prehodíte pár slov v scénke a ten vám zavrie bránu. Vylezte po stene nad bránu a choďte doprava. Zabite nepriateľa a vylezte na hradby napravo, kde zabite ďalšieho. Nik vás nesmie vidieť, tak pri nepriateľoch nešaškujte, ale sú nastavení tak, aby vám to uľahčili. Hore len prebehnite na koniec hradby a skočte cez dieru na striešku nad templárom. Zamerajte si ho zhora a zabite ho útokom skokom. Zachránite Al Mualima a prehodíte pár slov.
Potom ste opäť Ezio, ktorý zisťuje, že kľúče sú uzamknuté Altairove spomienky.
Ochranca, časť 2
(Plná synchronizácia: Počas pátrania po väzňoch vás nesmú odhaliť)
Váš muž sa vracia z misie, na ktorú ste ho poslali a je povýšený na Vraha najvyššej úrovne. Oslovte ho a povie, že zradca, s ktorým ste sa stretli predtým, zajal dvoch z vašich ľudí. Ich polohu máte na mapke, takže tam len stačí zájsť. Kvôli PS vás nesmú odhaliť. No je to jednoduché, stačí poslať na stráže vašich vrahov, nech ich zabijú a vy máte voľnú cestu. Ak ste z nejakého dôvodu nevyužili tretiu sekvenciu na zmaximalizovanie vašich síl a majetku, tak si môžete najať zlodejov a použiť ich na odlákanie stráží, alebo dokonca bojovníkov a poslať ich do boja. Keď sa do toho nezamiešate priamo, máte istú PS. Osloboďte oboch vašich vrahov.
Zistíte, že to malo odlákať vašu pozornosť. Bežte späť za vaším vodcom a tam sa objaví zradca. Prenasledujte ho. Netreba sa veľa snažiť, po chvíli ho dostane váš vrah.
Sekvencia 4: Surová vojna
Môžete si zakúpiť väčší vak na padáky a vrhacie nože. Taktiež sú k dispozícii nové zbrane a nákolenníky, no ak už máte Yusufov meč, Mehmetovu dýku a zbroj majstra vraha, tak to môže zaujímať len zberateľov.
Princova hostina
(Plná synchronizácia: Dostaň sa do paláca Topkapi skôr, než Yusuf)
Byzantínci vraj chcú napadnúť princa Sulejmana a vy ponúknete Yusufovi pomoc s jeho záchranou. Hneď po scénke vyrážate do paláca. Ak chcete splniť PS, tak si zvoľte dobrú trasu a žeňte sa do paláca, aby ste tam boli skôr, než Yusuf. Proste nepadajte, preskakujte strechy, vyhýbajte sa zbytočným prekážkam. Tu sa poradiť nedá, ciest je viacero, ide o šikovnosť.
Keď sa dostanete na nádvorie paláca, tak máte zmlátiť tri skupiny minstrelov. Proste ich udrite päsťami a omráčte. Potom ich telá schovajte do sena. Sú tri skupiny po troch minstrelov. Pri presune medzi skupinami sa vyhýbajte strážam, aby vás nevideli. Prvá skupina je rovno pod vami a pri sene. Druhá je za múrom. K senu musíte prejsť okolo budovy poza stráže. Tretia je ďalej. Skočte dole, prejdite popri hradbe poza altánok, pred ktorým sú vojaci. Prejdite dvermi v múre a napravo hore na strechu. Poniže je skupina vojakov, tak ak treba, môžete sa ukryťv kríku ruží. Týchto tretích zbite a s Yusufom len odneste na označené miesto, kde sa prezlečiete za minstrelov.
Zájdite v preoblečení k bráne a zahrajte strážam na lutnu, aby vás vpustili dnu. Vnútri sa rozhliadnite orlím zrakom a nájdite dvoch vrahov. Jeden je naľavo pri altánku, druhý napravo pri studni. Keď identifikujete cieľ, choďte ku skupinke ľudí, pri ktorej vrah stojí. Zahrajte na lutnu, aby ste zaujali ich pozornosť a vaši zatiaľ cieľ zabijú. Toto spravte s oboma cieľmi a potom choďte za Yusufom.
S ním prejdete ďalej, kde je už aj princ Sulejman. Tu musíte nájsť ešte štyroch ďalších vrahov. Postupujte ako predtým, sledujte ich orlím zrakom a hrou na lutnu odlákavajte pozornosť, aby mohli vaši zabijakov zabiť. Posledného zabijaka sa Yusufovi nepodarí vyradiť. Po krátkej scénke sa rozbehnite a zabite vraha skôr, než on zabije princa.
Rozpačité stretnutie
(Plná synchronizácia: Nenechajte sa odhaliť)
Zájdite späť do paláca za Sulejmanom. Ten pripravil stretnutie so svojím strýkom Ahmetom, ktorý sa má stať novým sultánom a s kapitánom janičiarov Tarikom Barletim. Prostučká úloha. Len vylezte na strechu, aby ste nenarazili na vojakov kvôli PS a prebehnite do veže, v ktorej použite padacie dvere. V scénke uvidíte stretnutie, kde zistíte, že kapitán považuje budúceho sultána za slabocha. Sulejman odporučí sledovať Tarika. Misia splnená.
Štvrtá časť sveta
(Plná synchronizácia: Do prístavu aj späť sa dostaňte nepozorovane)
Zájdite do južného prístavu za Sofiou. Tá čaká na zásielku, ale stráže ju zdržujú, tak jej ponúknete pomoc. Loď a okolie sú zakázaná oblasť. Na všetkých vojakov si môžete privolať vašich vrahov a PS si tým vôbec nenarušíte. Inak choďte z ľavej strany, dostanete sa tak v pohode k vode bez ciest so strážami, keď si obídete zakázanú oblasť. Skočte do vody a oboplávajte si loď, alebo prebehnite po móle. Z malej plošiny tam zhoďte vojaka, ktorý by vás videl pri lezení hore. Potom vylezte na palubu popri delách. Zachyťte sa okraju a zhoďte do vody strážcu, keď pôjde popri vás. Prípadne vylezte hore a bodnite ho od chrbta. Druhého dostaňte vrhacím nožom, alebo ho tiež bodnite, ak máte možnosť. Potom si orlím pohľadom pozrite tuby pri náklade a identifikujte Sofiinu. Vezmite si ju a vráťte sa tak, ako ste prišli, von zo zakázanej oblasti, čím splníte PS. Potom už len zaneste Sofii jej mapu do jej obchodu.
Chlap, ktorý sa na začiatku scénky pokúšal baliť Sofiu, je Duccio, bývalý snúbenec Eziovej sestry Claudie, s ktorými sme sa stretli v predošlom dieli. Po tejto úlohe ho neskôr môžete nájsť v Konštantínovej štvrti. Postáva na ulici v blízkosti kováča. Keď budete v jeho blízkosti, bude aj zobrazený na mapke ako cieľ, inak nie. Tam ho môžete zmlátiť päsťami a získate skrytý úspech „Tyran“.
Značky a symboly, časť 1
Choďte k Hagia Sofia a vylezte na jej vežu. Nielen na rozhľadňu, ale úplne hore. Po aktivácii misie použite orlí pohľad a uvidíte tri žiariace body. Preskúmajte ich. Choďte na strechu k tomu, ktorý vám zostane a na označenom mieste nájdete knihu od Liuptarda Kremonského „Misia do Konštantínopolu“. Tým sa vám sprístupní ďalšia misia.
Veža Galata
(Plná synchronizácia: prejdite vežu za menej ako 6 minút)
Bežte dole schodmi a skočte na plošinu s kvádrami uprostred veže. Spadnete dole a kĺžete sa po stene. Trochu aj smerujte svoj pád, aby ste do niečoho nevrazili. Dole sa zachytíte zvyšku drevenej konštrukcie. Vylezte o kúsok vyššie (na lano na dreve), prerúčkujte dookola, aby ste boli na zadnej strane a vylezte hore. Zachytíte sa konštrukcie nad vami. Z nej skočte vzad na rímsu na veľkej klenbe. Rúčkujte doprava až pokiaľ sa dá a z konca skočte na plošinu v rohu napravo.
Odtiaľ sa spustite hákom po lane na plošinu poniže a tam utekajte tunelom. V hale vylezte naľavo po vozíku na plošinu nad ním. Pomocou háku sa prehupnite po lampe na plošinu oproti a z nej skočte na drevené konštrukciu pri stene. Na konštrukcii vylezte úplne hore a rúčkujte dookola. Na konci skočte vzad a zachyťte sa tyče za vami. Z tyče skočte na plošinu oproti a popreskakujte po plošinách vpred, šuchnite sa hákom po lane a skončíte na plošine v rohu. Z nej skočte na mlynské koleso a rúčkujte doľava. Tam popreskakujte až na stredovú tyč kolesa a z nej skočte vzad na visiace dosky za vami.
Z dosiek vyskočte na dosku na stene a z nej o dve vyššie. Tam rúčkujte doprava a vylezte na trám. Skočte vpred na tyč a na plošinu za ňou. Z nej len o plošinu vyššie, cez trám nad vodou ku skalnej stene, na ktorú zas po doskách hore, kde sa opäť spustite hákom po lane. Odtiaľ vyrazte opäť priamo cez pár tyčí a k lanu, kde sa opäť zvezte hákom, tentokrát cez vodopád.
Tam, kde dopadnete, vylezte na plošinu nad vami. Z jej konca skočte vpred na dosky a vylezte na susednú plošinu. Z nej vylezte hore na drevenú plošinu nad vami. Z nej skočte na drevené lešenie. To začne pod vami padať, no vy len lezte a vyskočte na trám nad vami skôr než lešenie spadne. Tam skočte na lano a šuchnite sa po ňom hákom.
Z konca plošiny, na ktorej pristanete, skočte popri vodopáde dole do vody pod vami. Vylezte na plošinu a bežte vpred. Hákom sa prehupnite cez lampu, utekajte ďalej a popreskakujte diery v moste. Za mostom vylezte hore o dve plošiny nad vami. Z druhej skočte na trám a zavesené dosky. Z dosiek vidíte za roh, tam pomocou tyče skočte na plošinu. Za plošinou skočte na drevenú konštrukciu a vylezte na ňu hore (musíte prerúčkovať za roh, aby ste mohli liezť hore po doskách). Zhora vyskočte na dosky na stene nad vami a po nich hore, doľava a hore na plošinu nad vami. Tu sa opäť spustite hákom po lane.
Cez pár tyčí vpred a ďalším lanom sa spustite na háku. Po ďalšom lane a spadnete dole. zachytíte sa konštrukcie, tak lezte nahor veľkými skokmi. Hore vbehnite do dverí, kde orlím zrakom nájdite na pravej stene tajné dvere. Pred dverami sú ešte aj tri truhlice s pokladmi, ak na ne máte čas. Za nimi si zo sochy vezmite Masyafský kľúč.
Mentorovo bdenie
(Plná synchronizácia: Nestraťte viac, ako 3 body života)
Zájdite do centrály vrahov a v knižnici si prezrite druhý kľúč, ktorý ste získali. Opäť sa vraciate do spomienok Altaira. Tentokrát tesne po konci prvého dielu, keď Altair zabil Al Mualima. Odneste telo vášho mentora dole pod pevnosť a položte ho na hranicu. Keď ju zapálite, nepáči sa to Abbasimu, pretože vrahovia nespopolňujú mŕtvych. Poštve na vás pár vrahov. Sú to vaši druhovia, takže ich nesmiete zabiť, len odzbrojiť. Len buďte v strehu (pravým tlačidlom myši) a keď zaútočia, vykonajte protiútok pre odzbrojenie, ale už nepokračujte v útoku, aby ste vraha nezabili. Zahoďte zbraň, čakajte a odzbrojte ďalšieho. Takto odzbrojte siedmich.
Po boji sa na veži nad vami objaví Abbas s jablkom Kúsok raja, ktoré ste získali a ktoré chcel Mualim zneužiť. Je to silná zbraň a tak vybuchne a začne vysielať vlny energie. Musíte sa dostať do veže, než to Abbasa zabije. Bežte hore a vylezte na vežu. Celkom ľahko, po plošine, tráme a pár úchytoch na stene. Sťažujú to však explózie jablka. Každý výbuch vyšle vlnu, ktorá vás na chvíľu ochromí. Vtedy buďte na pevnom podklade ako je zem, či plošina a ste v pohode, ak visíte, či ste na tráme, tak vás to zhodí. Preto si to načasujte a vylezte hore. Ak ste nestratili život, máte aj PS. Hore si už len vezmite jablko.
Sekvencia 5: Dedič ríše
Opäť máte pár nových predmetov. U kováča môžete skompletizovať Azapské brnenie a začať zbierať Mamelucké. Tiež má nový palcát, šabľu a nôž. U kníhkupca sú nejaké nové knihy a hlavne u krajčíra si môžete kúpiť kapsu na viac jedu a väčší tulec na šípy do kuše.
Janičiari
(Plná synchronizácia: Odlákajte pozornosť dvoch strážcov pomocou bômb)
Na trhu v bazári si pohovorte s obchodníkom. S princom Sulejmanom máte podozrenie, že vodca janičiarov, Tarik Barleti je spojený s templármi. Zájdite preto na vyznačené miesto a nájdite ho. Môžete si pomôcť orlím pohľadom. Keď ho zbadáte, tak ho sledujte. Najprv k bráne, ktorou vyjde. Nechoďte za ním, len ho sledujte z davu vnútri, vráti sa naspäť a pôjde opäť bazárom. Sledujte ho zas. Na ďalšom dvore sa stretne so svojimi mužmi, ktorým káže dávať pozor, aby ho nik nesledoval. Odlákajte ich dymovnicou, alebo delobuchom a môžete prejsť a zároveň tým splníte PS. Sledujte ho ďalej a von z bazáru. Pri východe z bazáru si môžete najať cigánky, aby vás kryli a na ďalšej ulici ich môžete poslať zabaviť stráže, ktoré strážia cestu, ktorou prešiel. Pokračujte. Zas prejde cez stráženú bránu, ale naľavo sú veľké a nestrážené schody, tak len vybehnite tými. Sledujte ho posledný úsek cesty, či už zo strechy, alebo z ulice, až si vypočujete rozhovor o plánovanom stretnutí.
Brány zbrojnice
(Plná synchronizácia: Postarajte sa, aby prežilo cez 40 vzbúrencov)
Zájdite na miesto stretnutia a uvidíte, ako sa Tarik stretne s istým Manuelom, ktorému umožnil prístup do zbrojnice. Tam sa chcete preto dostať aj vy, no je dobre strážená. Napadne vás vyvolať nepokoje, aby ste prekĺzli v dave. Podplaťte troch heroldov tu na námestí pred zbrojnicou (všetci sú označení), aby vyburcovali davy. Keď začnú nepokoje, tak dobehnú stráže. Musíte ľudí chrániť. Pre PS vám musí zostať aspoň 40 vzbúrencov, pre samotné splnenie misie aspoň 25. Občas ľudia chytia vojaka a vy ho môžete vtedy ľahko nechráneného zabiť. Môžete medzi nimi behať a bodať ich skrytou čepeľou, alebo po nich strieľať z kuše, či vrhať vrhacie nože. Hra vás varuje, že ak sa pustíte do priameho stretu s vojakmi, môžete zaplašiť ľudí, ale kašľať na to. Keď som sa snažil zabíjať ich nenápadne, tak likvidovali vzbúrencov príliš rýchlo. Takže sa kľudne pustite do boja napriamo. Tiež je tu veľkou pomocou, keď máte všetky tri signály vrahov (spomínal som, že už v tretej sekvencii ich môžete mať všetkých a aj plne vytrénovaných). Tých si volajte na pomoc s vojakmi. Zlikvidujte dve skupiny vojakov a vzbúrenci prerazia bránu do zbrojnice.
Infiltrácia zbrojnice
(Plná synchronizácia: Vykonajte zabitie pri spúšťaní sa po lane)
Hneď po predošlej misii, ako prerazili vzbúrenci bránu zbrojnice, začínate túto. Čas vás netlačí, tak sa tu môžete pokojne rozhliadnuť. Prebojujte sa proste ďalej, až do vyznačenej oblasti. Môžete si dať orlí pohľad, aby ste sledovali stopu, po ktorej šiel Manuel Palaiologos. Keď prejdete z prvého nádvoria, kde horia ohne, podchodmi popod budovy k lodiam, tak vylezte na budovu naľavo nad vami. Z nej sa spustite po lane a zabite ľubovoľného vojaka pod vami, čím splníte PS. Potom choďte na miesto stretnutia, kde uvidíte, že Manuel nakupuje pušky. Keď to odhalíte, napadnú vás dvaja janičiari. Máte utiecť. Môžete ich zabiť, aj ďalších vojakov, na ktorých narazíte, je to na vás. Pre splnenie misie už len utečte z oblasti k bráne, kde ste misiu začínali.
Portrét dievčiny
(Plná synchronizácia: Ukradnite obraz tak, aby vás kupec nevidel)
Zájdite za Sofiou do jej obchodu. Niekto ju prepadol a ukradol jej obraz. Bežte preto do bazáru a prezrite si orlím zrakom oblasť. Medzi stĺpmi sa skrýva zlodej. Keď ho odhalíte, tak sa do vás pustí. Zbite ho päsťami a keď ho porazíte, tak vám povie, komu obraz predal. Skočte k obchodníkovi. Môžete obraz kúpiť za 950 zlatých, alebo ho ukradnúť. Ukradnúť ho môžete priamo, alebo pre PS nenápadne - buď si najmite cigánky, aby vás kryli, alebo hoďte k obchodníkovi dymovú clonu a kým nič nevidí, ukradnite obraz. Potom ho len zaneste späť Sofii.
Značky a Symboly, časť 2
Choďte v severnej Konštantínovej štvrti na Marciánov stĺp a tam aktivujte úlohu. Zamerajte si orlím zrakom správny bod na akvadukte, zájdite k nemu a získate Menanderovu knihu „Dievča s flautou“. Tým získate polohu ďalšieho kľúča.
Fórum Vola
(Plná synchronizácia: Neutrpte žiadne zranenie)
Choďte do tajných dverí vo Fóre Vola, ktoré ste odhalili z predošlej misie. Po vstupe utekajte po móle naľavo a popreskakujte po trámoch k jaskyni. Máte minútu na to, aby ste dohnali vojakov. Keď vybehnete z jaskyne, popreskakujte ponad vodný kanál na poslednú plošinu. Vylezte hore a skočte pomocou háku cez lampu vpred. Skáčte ďalej po kamenných plošinkách až na plošinu, kde takmer spadnete. Tam bežte k mrežiam, vylezte na ne a zas skáčte ponad vodný kanál, je to priamočiara cesta. Bežte vpred a z poslednej plošiny skočíte dole na stĺpy vo vode. Popreskakujte po nich na druhú stranu a vylezte hore. Tam skočte na lampu a presuňte sa ňou za roh. Skočte na susednú plošinu a z jej konca sa spustite po lane.
Opäť skáčte po trámoch, stĺpikoch a plošinách vpred. Cez najbližšiu lampu sa opäť presuňte vpred hákom a utekajte na trámy, kde cesta končí. Tam vbehnite doprava do tunela, ktorým sa dostanete vyššie a opäť sa spustite po lane. Zas skoky po trámoch, lampa s hákom, plošiny, spustenie sa po lane. Odpália vám most, no len popreskakujte po troskách a stále ďalej. Cesta je tu priamočiara a na jej konci sa spustite lanom. Z neho skočte do člnu s vojakmi, keď budete nad nimi a čln prevrátite.
Keď vyplávate, bojujte so štyrmi vojakmi. Buďte opatrný a radšej choďte na istotu protiútokom a prípadne aj kombom zabití, nech si nepokazíte PS, keď ste už tak ďaleko. Nad vami sú tri poklady tejto oblasti (teda je ich tu viac, ale z každej tajnej oblasti potrebujete len tri) a tiež trojo tajných dverí v stene, ktoré si pozrite orlím pohľadom, aby ste prostredné identifikovali ako správne. Otvorte ich a zo sochy si vezmite ďalší Masyafský kľúč.
Nový režim
Vráťte sa do úkrytu a v knižnici si pozrite tretí získaný kľúč, aby ste sa vypravili do Altairových spomienok. Altair a jeho žena Maria Thorpeová sa vracajú po desiatich rokoch do Masyafu. Abbas, ktorého ste minule zachránili, tu teraz vedie vrahov. Neposlal pomoc v zahraničí, kde bolo treba a navyše popravil vášho najstaršieho syna. Len zájdite do záhrady za pevnosťou. Tam zistíte, že s darebákmi netreba mať nikdy zľutovanie. Maria za to zistenie zaplatí životom. Treba utiecť. Ak chcete, môžete so zradcovskými vrahmi bojovať a aj ich zabiť, no napokon tak či tak musíte ísť do pevnosti a vyskočiť na poschodí z okna.
Bežte dole do dediny a pri jej vstupe stretnete Darima, vášho syna. Spoločne utekajte preč. Darim vám dá čarodejný vak prastarých, ktorý obsahuje nekonečnú zásobu vrhacích nožov, takže si s nimi môžete uľahčiť cestu a proste likvidovať všetkých vrahov, ktorí vás napadnú neustálym hádzaním nožov. Utečte preč z dediny. Len sa držte Darima, ten v podstate vedie cestu a likvidujte nepriateľov okolo vás. Viacerých môžete ignorovať a stačí utekať. Dole pred hlavnou bránou musíte ale všetkých, čo vás napadnú, zabiť. Potom len dobehnite k bráne a automaticky odídete.
Sekvencia 6: Nepriazeň osudu
U krajčíra si môžete kúpiť veľký vak na padáky a aj veľký vak na vrhacie nože. U kováča sa dá skompletizovať Mamelucké brnenie a dokúpiť Perlík, Sicílsky Rapír, Kondotiérsku sekera a Bayezidov nôž.
Do tieňov
(Plná synchronizácia: Zabite cieľ z úkrytu)
Máte zabiť janičiara. Zájdite k označenému miestu a tam ho uvidíte pri budove. Nesmiete vyvolať poplach a pre PS ho musíte zabiť z úkrytu. Poniže zábradlia, pri ktorom stojí, je pri dvoch budovách a pri predajcovi bômb kopa sena. Nalákajte ho bombou k senu. Použite dymovnicu, alebo delobuch (ten má na predaj aj obchodník pri sene). Po výbuchu sa schovajte do sena. Prídu to preveriť aj ďalší janičiari, no pre vás je podstatný váš cieľ. Keď sa priblíži, zabite ho zo sena.
Stratená a získaná česť
(Plná synchronizácia: Zabite Tarika zo vzduchu)
Prezliekli ste sa za janičiara a s ďalšími pri vás postupujte ďalej. Pri schodoch vás napadne civilista. Zbite ho päsťami a potom sa opäť pridajte k vašej skupine janičiarov. Nasledujte ich až do tábora. Pri bráne uvidíte, že vojaci zistili, že ste zabili jedného z janičiarov a prezliekli sa za neho. Po scénke ste v tábore. Bežní janičiari vás nespoznajú, no vojaci áno. Môžete sa ukrývať v sene, stanoch, alebo medzi skupinami janičiarov splynúť s davom. Napravo obchádza jeden vojak stany, tak vojdite do stanu a z druhej strany von, keď sa vojak nepozerá. Tam prelezte hradbu, keďže bránu uprostred tábora strážia vojaci. Tu prejdite na opačnú stranu cez stany a skupiny janičiarov a tiež tam na konci prelezte hradbu, aby ste sa dostali do poslednej časti tábora. Tu sa dostaňte k Tarikovmu stanu. Len stačí sledovať vojakov a keď sa nepozerajú, presúvať sa medzi skupinami janičiarov. Pri jeho stane uvidíte scénku, v ktorej spomína zaslané zbrane. Potom vyjde zo stanu na cvičisko. Nad cvičiskom sú na hradbe trámy a drevené plošiny. Choďte teda nabok a stále pozor na vojakov. Vylezte hore na drevenú plošinu, vystriehnite si Tarika a keď bude pod vami, zabite ho skokom zhora so skrytou čepeľou, čím splníte PS. Tarik žiaľ plánoval útok proti templárom, takže bol na vašej strane. Potom sa samozrejme do vás pustia všetci v tábore, tak proste utečte.
Posol dobrých a zlých správ
(Plná synchronizácia: Nikoho nezabite)
Musíte doručiť Sulejmanovi správy o tom, čo ste zistili. No palác je zakázaná oblasť a nesmú vás odhaliť a pre PS ani nesmiete nikoho zabiť. Môžete sa pokúsiť dostať k princovi po strechách a vyhýbať sa strážam, zoskakovať dole, popri paláci a balkónoch, no ľahké je tiež proste preliezť hradby (pozor na vojakov na hradbách) a najať si cigánky, ktoré vám poskytnú krytie a zabavia tiež stráže, ktorá na vás narazia. S nimi prejdite na nádvorie poniže Sulejmana, tam je ďalšia skupina, ktorú si môžete najať, ak ste už o nejaké z prvej prišli a pokračujte za princom. S ním si pohovorte a zhodnete sa, že by ste mali zájsť so Cappadocie, preveriť Tarikovu akciu. Po rozhovore sa dostaňte preč. Môžete zvoliť rovnakú cestu, najať cigánky, dostať sa k hradbe a len z nej skočiť dole. Prípadne zbehnite len dole k hradbe nad majákom, vystriehnite si pochod stráží a skočte z hradby dole do vody k majáku.
Malá pochôdzka
Zájdite za Sofiou do jej obchodu. Než vám povie o rozlúštení ďalšieho kódu, poprosí vás o drobnosť. Chce biele tulipány. Zájdite za predavačom kvetín a skúste ich kúpiť, no došli mu a tak sa vydá po ďalšie s tým, že sa vráti za pár hodín. Nechce sa vám čakať, tak ho sledujte. Z nejakého dôvodu robí tajnosti, tak si vás nesmie všimnúť, ale ľahko ho môžete sledovať po cestách. Keď dorazí do cieľa, bude to miesto, kde rastú tulipány voľne. Odtrhnite tri a potom choďte na miesto stretnutia so Sofiou, kde si užijete spoločný piknik.
Značky a Symboly, časť 3
Choďte na označenú rozhľadňu a tam aktivujte úlohu. Zamerajte si orlím zrakom správny bod na streche Malej Hagie Sofie, zájdite tam a získajte knihu „Ezopove bájky“. Získali ste ďalšiu polohu kľúča.
Panenská veža
(Plná synchronizácia: Pri získavaní kľúča nespadnite do vody)
Zájdite k lodi, ktorá vás odvezie do majáku. V druhej miestnosti preskúmajte poklop kanálu na podlahe a všimnete si koniec kanálu v druhej miestnosti. Aktivujte ho a otvoríte prechod, ktorým skočíte dole. Aktivujte páku pri vás a máte 30 sekúnd, aby ste sa dostali k ovládaniu, ktoré sa vám tým odkryje. Je to dosť času. Len vylezte na plošinu za pákou a popreskakujte na plošinu s ovládaním, ktoré aktivujte a vypustíte časť vody z miestnosti.
Zachyťte sa okraja plošiny, na ktorej ste a skočte vzad na dosky v kamennom bloku za vami. Zlezte po nich dole a skočte vzad pod plošinu, na ktorej ste boli. Tam zlezte na najnižšiu rímsu, prerúčkujte doľava a skočte vzad na plošinu pri stene. Preskočte cez dva trámy na plošinu za nimi. Prejdite po nej (otočte sa doľava) a popreskakujte vpred na koniec k druhej páke. Aktivujte ju a otvorí sa ďalšie ovládanie, ku ktorému sa máte dostať za 50 sekúnd. Vylezte hore po stene (napravo od páky) na dosky, z hornej skočte vzad a na tyč a nad mreže. Skočte vpred na lampu a pomocou háku sa prehupnite vpred. Zoskočte dole a choďte vľavo. Vlezte hore na plošinu, otočte sa vľavo a tu už len rovno popreskakujte cez plošiny a tyče rovno na druhú stranu k ovládaniu, ktoré aktivujte. Opäť sa trocha zníži hladina vody.
Prejdite cez plošinu pri vás a skočte do rohu k tretej páke, ktorú aktivujte. Otvorí sa ďalšie ovládanie a máte minútu a 10 sekúnd. Skočte napravo a vylezte hore na plošinu. Popreskakujte len rovno na plošinu v rohu na konci. Doprava a cez pár ďalších skokov na poslednú plošinu pri vode. Po vrchoch stĺpov popreskakujte cez vodu a skočte na stĺp. Vyskočte na ňom hore na tretiu záchytnú rímsu hore, prerúčkujte doľava a skočte na stĺp za vami. Na ňom prerúčkujte doprava a skočte na trám za ním. Tu už len preskočte cez trám a tyč k mechanizmu a aktivujte ho, aby ste opäť znížili vodnú hladinu.
Prejdite k páke, ktorá je hneď pri vás a potiahnite ju. Otvorí sa vchod k hlavnému mechanizmu a na cestu máte minútu. Skočte na rímsu pri vás, prerúčkujte za roh doľava a skočte vzad na kovovú plošinu. Prejdite po nej na koniec, cez tyč na druhú, na jej koniec a opäť cez tyč na rímsu. Rúčkujte doprava a tam skočte na trám. Po ďalších trámoch popreskakujte na koniec a cez tyč dovnútra k hlavnému mechanizmu a aktivujte ho.
Vylezte na kamenný blok, ktorý k vám dopadol. Popreskakujte k druhému kamennému bloku oproti a po doskách na ňom vylezte hore. Z neho skočte na rímsu na stene a po rímsach nad ňou povyskakujte hore na plošinu nad vami. Vylezte hore po doskách a skočte tu na ďalší kamenný blok a po doskách na ňom naň vylezte. Z neho vylezte na posledný, susedný kamenný blok a z neho už len doskočte priamo na centrálnu plošinu s troma truhlicami s pokladmi a s kľúčom. Vezmite si štvrtý kľúč a misia je za vami. Automaticky sa vrátite do mesta.
Návrat Mentora
(Plná synchronizácia: Nezabite nikoho okrem Abbasa a jeho kapitánov)
Vráťte sa do centrálneho úkrytu a v knižnici si pozrite štvrtý získaný kľúč, aby ste sa vypravili do Altairových spomienok. Abbas zneužíva svoju moc vodcu vrahov, no vracia sa starý Altair. Choďte s vrahom hore mestom a k dvom kapitánom, ktorých oboch zabite naraz skrytou čepeľou. Pokračujte k tretiemu kapitánovi. Tam sa strhne boj medzi jeho mužmi a vašimi vrahmi, tak bežte k nemu a zabite ho. Pokračujte k bráne. Vaši vrahovia sa postarajú o tých, čo by vás ohrozili, tak nemusíte nikoho zabíjať. Prejdite bránou a nasleduje scénka, v ktorej vás spoznajú aj ďalší a dôjde k rozdeleniu moci. Choďte hore do pevnosti za Abbasom. Cestou vás napadne pár jeho prívržencov. Kvôli PS ich nezabíjajte, ale odzbrojte a dorazte päsťami. Vojdite do pevnosti a po rozhovore s Abbasom ho zamerajte a zastreľte a jeho zabitím ukončíte túto spomienku, aj misiu.
Príprava na plavbu
(Plná synchronizácia: Nezabite nikoho čepeľami)
Stretnete sa s Yusufom, ktorý vám povie, že po vás pátrajú a natiahli veľkú reťaz, ktorá bráni lodiam v odchode, než vás nájdu. Dá vám bombu, ktorou môžete reťaz odpáliť. Tá je pripevnená na majáku. Môžete si najať cigánky pod majákom a dostať sa cez prvé dve dvojice stráží. Za prvú dvojicu sa dostanete ľahko aj sami a tam stačí vyliezť na múr, zachytiť sa rímsy a rúčkovať až k reťazi. Tam si vystriehnite, keď vás nik nevidí a umiestnite výbušninu k úchytu reťaze. To ju odpáli aj s majákom a vy sa spustíte do prístavu.
Tam vás čaká pár nepriateľov. Ak sa nechcete zdržovať a nechcete prísť o PS tým, že by ste ich zabili čepeľou (ráta sa aj meč, nielen skrytá čepeľ), tak sa cez nich prehákujte a vybehnite na loď. Tam použite plameňomet a zničte sedem lodí vo vašom okolí. Potom máte dve minúty, aby ste sa dostali na vašu loď, ktorá práve vyplávala. Bežte cez zhorené lode, stačí sledovať, kde sú kontrolné body a nemáte kam poblúdiť, cesta je priamočiara a dovedie vás na loď, kde pár nepriateľov sa pokúša hasiť, no keď vás zbadajú, zaútočia. Než sa k vám dostanú, tak len utekajte do prednej časti lode a tam prebehnite na kontrolný bod, z ktorého doskočíte v scénke na svoju loď a odchádzate.
Sekvencia 7: Podsvetie
Dorazili ste do prístavu pri podzemnom meste zvanom Cappadocia. Po prvej misii máte možnosť sa tu trochu voľne porozhliadať. Je tu 12 fragmentov animu (máte ich zobrazené aj na mape, ak ste si už predtým kúpili mapu s ich polohami) a je tu aj 12 pokladov (mapu si môžete kúpiť u predavača kníh). U kováča si môžete zakúpiť nové brnenie (kompletnú Sepahiskú sadu) a tiež nové veľké zbrane (Byzantský Rytiersky meč, Byzantský palcát, Janičiarsky Kijil a Pruský Dlhý Meč) a malú zbraň (Afganský meč Khyber). Krajčír má na predaj veľký vak na lieky. V kníhkupectve je mapa k pokladom Cappadocie a tiež nové knihy (Bibliotéka, Kronika, Tirant Lo Blanch a Digenis Akristas - dohromady za 352303 zlatých).
Skryté mesto
(Plná synchronizácia: Nenechajte sa odhaliť)
Vbehnite do jaskyne a tam si už v meste dávajte pozor na stráže, aby ste nepútali pozornosť. Vylezte na centrálny stĺp jaskyne, až úplne hore, kde použite trám ako rozhľadňu, čím si odokryjete mapu celého tohto miesta. Potom choďte do vyznačenej oblasti a v orlom pohľade skúmajte ľudí, aby ste identifikovali Tarikovho špeha. Je to žena v jednej diskutujúcej trojici. Keď ju odhalíte a priblížite sa, rozbehne sa preč. Bežte za ňou a keď ju dostihnete, tak zistíte, že je posledná, ostatných Tarikových špiónov dostali.
Špiónka, ktorá sa mi vyhýbala
(Plná synchronizácia: Nikoho nezabite)
Choďte na štart ďalšej úlohy a vypočujete si od stráží, že zajali Daliru, špiónku, ktorú ste predtým stretli. Zájdite do väzenia. Je to zakázaná oblasť, ale nik ju nestráži. Len pozor, aby vás nevideli stráže, keď pôjdete po schodoch. Môžete ísť aj po trámoch nad schodmi. Vojdite do väzenia a pri telách zabitých väzňov nájdete Shakulu, ktorý chce Daliru vypočuť. Kľúč od cely má však vojak, ktorý je na trhu. Zájdite na trh do označenej oblasti. Choďte k miestu, kde sa dvaja muži bijú. Jeden z divákov je váš vojak, len si ho zamerajte orlím pohľadom. Choďte k nemu a ukradnite mu kľúč. Nenápadne sa vzdiaľte, alebo utečte, ak ste vyvolali poplach, aby ste nikoho nemuseli zabiť pre PS. Vráťte sa do väzenia, ktoré je prekvapivo úplne prázdne. Odomknite Dalirinu celu.
Renegát
(Plná synchronizácia: Janos nesmie stratiť viac, ako polovicu života)
Zájdite na miesto, kde sa stretnete s Dalirou. Pred davom sa Shakulu chystá mučiť jej kolegu Jánoša. Bude ho mlátiť a pre PS tomu musíte zabrániť, než mu padne život pod polovicu. Preto hneď po scénke vyrazte. Musíte najprv zabiť štyri stráže s puškami, ktoré hliadkujú. Preskočte po stĺpoch napravo k prvému a zabite ho čepeľou, môžete aj zhora z rímsy stĺpa, na ktorom budete rúčkovať. Preskočte po tráme na susednú plošinu, kde je druhý. Po tyčiach prelezte na plošinu povyše, kde je tretí. Z nej už len vylezte hore na plošinu nad Shakulom, kde je štvrtý. Zabite ho a vylezte na kríž trčiaci nad Shakulom. Zamerajte ho a skočte na neho s čepeľou. Nedostanete ho a čaká vás boj. Má na pomoc aj stráže, ale keď ich pár zabijete, tak utečú. On má viac života, ako janičiari, takže ho musíte zasiahnuť trikrát. Keď sa vám to podarí, tak ho zabijete a úloha končí.
Vyradené z používania
(Plná synchronizácia: Nesmiete sa zraniť)
Z bodu začiatku misie uvidíte ako nakladajú strelný prach a prezriete si aj vhodnú cestu k nemu. Vylezte na centrálny stĺp v oblasti, kde ste na začiatku sekvencie boli kvôli odhaleniu mapy. Teraz vylezte len na hore na kamennú plošinu na ňom. Z nej vedie spojovacie lano, po ktorom prebehnite na drevenú plošinu na stene jaskyne. Tam po pár trámoch, po lane a pár tyčiach preskáčte až na krabice zavesené na žeriave a z nich do skladu v skale.
V sklade je pár stráží. Môžete si pomôcť bombami a strelnými zbraňami, či vrhacími nožmi, lebo pre PS nesmiete byť zranený. Prebojujte sa preto cez niekoľko skupín nepriateľov najprv na poschodie, kde si vezmite výbušninu z truhlice a potom až na koniec skladu, kde aktivujte bránu, za ktorou je pušný prach, čím ho odpálite.
Posledný z rodu Palaiologovcov
(Plná synchronizácia: Nesmiete sa zraniť)
Pre PS nesmiete utrpieť zásah, takže sa môžete vykašľať na vojakov, ktorí po vás idú a len utekajte za Manuelom. Dostihnete ho pri bráne, ktorú nechá zavrieť. Bránu stačí preliezť, ale je tu pár vojakov. Buď s nimi bojujte, alebo tam hoďte nejakú bombu na ich zdržanie a prelezte bránu. Bežte za Manuelom a dostihnete ho na móle. Napadne vás. Stačí použiť protiútok a dostanete ho. Je slabý, stačí jeden zásah.
Útek
(Plná synchronizácia: Nesmiete stratiť viac, ako polovicu života)
Dobehlo k vám pár stráži, tak ich zabite. Potom utekajte naspäť k bráne. Po scénke musíte utiecť z mesta. Mesto je plné ohňa a dymu, ktorý vás pomaly a po troche aj zraňuje a tiež sťažuje výhľad, takže môžete v prípade potreby použiť orlí pohľad. Keď vybehnete z mesta, tak sa tiež ničím nezdržujte a len priamo utekajte k lodi.
Odovzdanie fakle
Pri plavbe naspäť použijete Masyafský kľúč, ktorý ste získali od Manuela Palaiologosa. Ste opäť Altair. U neho sú Niccolo a Maffeo Polovci. Zase je pevnosť pod útokom a tak ich musíte bezpečne dostať preč. Choďte k bráne a odveďte ich mestom k hlavnej bráne mesta. Keď sú pri vás nepriatelia, stačí podržať útok, čím použijete jablko a všetkých zničíte.
Sekvencia 8: Koniec Éry
Vraciate sa naspäť do Konštantínopolu. U krajčíra je Veľká ampulka s jedom a ďalšie vylepšenie opasku na vrhacie nože. Po prvej úlohe tejto sekvencie už vyrážate priamo k záveru, takže ak chcete poplniť ešte nejaké vedľajšie úlohy, či výzvy, teraz je vhodná chvíľa.
Objav
(Plná synchronizácia: Zabite v boji zblízka 5 stráží bez utrpenia zranenia)
Princ Ahmet sa vyhrážal, že ublíži Sofii. Vyrazte do jej obchodu a tam nájdete mŕtveho Yusufa, ktorého ste požiadali, aby na ňu počas vašej neprítomnosti dozrel. Utekajte k bráne a prenasledujte Ahmeta. Môžete využívať svojich vrahov na pomoc a tiež sa zamiešať do boja, aby ste splnili PS. Keď doženiete Ahmeta, tak ho nezabijete, lebo sa vyhráža ublížením Sofii. Chce od vás, aby ste mu doručili kľúče za jej život.
Výmena
(Plná synchronizácia: Zachráň Sofiu skôr, než stratí 50% života)
Vráťte sa do centrály vrahov, kde si vezmete kľúče a prijmete misiu. Vyjdite von a na cintoríne sa stretnete s vrahmi. Vymenujete Yusufovho nástupcu. Potom choďte na stretnutie s Ahmetom. Dáte mu kľúče, lebo na vrchole veže drží jeho muž Sofiu. Po scénke máte dve minúty, aby ste sa dostali na vežu, než ju zhodia. Ste takmer na konci hry, takže nejaké lezenie by nemal byť problém. Hore zistíte, že je to úplne iná žena, ktorú ste zachránili.
Sofiu obesili na strome poniže v meste. Skočte dole a pomocou padáka smerujte k nej, aby ste ju dostihli, než sa udusí. Pre PS musíte byť ešte rýchlejší. Ale času je dosť, keď dopadnete, len dobehnite k nej a zachráňte ju.
Koniec cesty
(Plná synchronizácia: Zabite 20 stráží)
Utekáte na koči za Ahmetom. Môžete zraziť pár jazdcov, ale vás sa budú pokúšať dostať dva koče. Snažte sa ich vybúrať. Zo začiatku je na ceste dosť priestoru, ale neskôr pôjdete cez zužujúce sa prechody medzi kameňmi, tak tam sa snažte vy prejsť stredom a koče vybúrať. Keď ich zničíte, tak váš voz prejde cez nerovnosti a spadnete. Než vás zvalcuje nepriateľský voz, tak použite padák. Držíte sa lana vášho vozu, ktorý riadi Sofia, takže letíte za ňou.
Keď pôjde pomedzi budovy, tak smerujte svoj let, aby ste preleteli ulicou pomedzi ne, nárazy do budov vám uberajú zdravie. Potom dorazia aj jazdci útočiaci na Sofiu. Keď bude kôň s jazdcom pod vami, môžete zahájiť útok, automaticky sa trochu spustíte s padákom a ak ste sa trafili na jazdca, tak ho zabijete. Snažte sa ich likvidovať kvôli PS, ale aj kvôli bezpečiu Sofie. Táto cesta chvíľu potrvá.
Na konci v scénke skočíte na Ahmeta a spolu budete padať z útesu. Tam už s ním len počas pádu bojujte. Blokujte jeho údery a snažte sa ho zasiahnuť. Keď sa mu minie život, tak použite padák, aby ste sa zachránili. V scénke sa postarajú o Ahmeta.
Sekvencia 9: Odhalenie
Návrat domov, Stratené dedičstvo, Správa
Choďte so Sofiou do pevnosti a k dverám do podzemia. Vstúpte do podzemia a prejdite k dverám do knižnice. Aktivujte dvere a použite Orlí zrak. Uvidíte niekoľko zvýraznených symbolov. Pre vás je podstatný ten napravo, čo vyzerá ako ležatý kosoštvorec na paličke. Máte päť kľúčov a tento symbol má päť bodov, na ktoré sa dajú umiestniť. Kľúče môžete otáčať. Musíte ich umiestniť na body tak, aby čiarky na kruhových kľúčoch išli v smere čiar celého symbolu.
Takže v podstate kruh so štyrmi čiarkami umiestnite na spodnú stranu kosoštvorca, kruh s tromi čiarkami umiestnite na hornú stranu kosoštvorca, dva kruhy s dvoma čiarkami umiestnite po bokoch a kruh s jednou čiarkou umiestnite dole na tyčku pod kosoštvorcom. Nezabudnite ich natočiť, tak, aby ladili s čiarami symbolu. Po správnom umiestnení a nastavení kľúčov sa vám dvere otvoria.
Potom len vojdite a zapáľte cestou fakle na stĺpoch. Prejdite do stredu haly, kde nájdete posledný spomienkový kľúč pri mŕtvole Altaira. Odhalí vám, že tu ukryl Jablko Raja a keď poslal preč svojho syna a všetky poklady a knihy vrahov, zostal tu, aby zomrel.
Ezio sa spojí s Desmondom, aby mu predal túto správu a odíde za Sofiou. Desmond si pohovorí s prastarými, ktorí mu odhalia ďalšiu pravdu o svete pred svetom a o vedomostiach, ktoré musí získať. A tie získa až v pokračovaní Assassin´s Creed 3.
Po titulkoch môžete voľne pokračovať ešte v hre a dokončiť, ak vám zostalo niečo nedokončené.