HRYCHEATYTRAINERYNÁVODYPREKLADYCD OBALYWALLPAPERYSCREENSHOTYDOWNLOAD

OSTATNÉ
KALENDÁR
FÓRUM
FIRMY
TOP 10

KÚP SI HRU
UŽÍVATEĽ
Prihlásiť
Registrácia


Užívatelia
Hry v obchode
Zlacnené hry

ABCgames
Kontakt, RSS, Spolupráca
ŠTATISTIKY
Hry:
Cheaty:
Trainery:
Návody:
Preklady:
CD obaly:
Wallpapery:
Screenshoty:
Download:
21409
5455
5063
1438
1600
7352
6159
13167
1687

Online 2632 užívateľov

Návody > Risen


Zobrazení:210473
Autor návodu:Andrej Eperješi, ABCgames.sk

Prológ | Kapitola 1 | Kapitola 2 | Kapitola 3 | Kapitola 4 | Ostatné


Kapitola 4: Titán


A. Začiatok

1. Get the rune from Ursegor´s sarcophagus
Aby ste sa dostali k častiam Ursegorovej zbroje, musíte nájsť hrobky jašterích veľkňazov. No tie môžu byť chránené magickými bariérami. Aby ste sa ich zbavili, potrebujete na to kúzlo a runu práve s týmto kúzlom má vo svojom sarkofágu. Dovolí vám si ju vziať, tak len zaskočte do jeho hrobky a vezmite si runu.
Runu vie používať len mág. Za Bojovníka a Banditu si vytvorte magické zvitky. Je to prosté, stačí prázdny zvitok a rastlina many.
Odmena: 200 xp

1.1. Find a mage who can help you
Túto úlohu získate jedine ako Bandita. Keď získate Runu od Ursegora, tak máte nájsť mága, ktorý by vám pomohol s jej použitím. Je to samozrejme majster Illumar v Kláštore (na neho vás odporučia aj Cormac aj Belschwur, ak sa ich spýtate). Ak ste plnili všetky úlohy, tak vás už Illumar naučil robiť zvitky. Preskúma runu a popíše vám ju. Tým je úloha splnená. Navrhne vám, že vám spraví pár zvitkov. Môžete trvať na tom, že si ich spravíte sami, alebo prijať jeho ponuku (čo je výhodnejšie, sú zadarmo a je ich 5 naraz).
Odmena: 200 xp

2. Talk to Esteban about the volcano temple
Keď si pohovoríte s Ignatiusom o Mendozovi, tak vám povie, že by ste mali o týchto skutočnostiach informovať aj Dona Estebana a požiadať ho o pomoc. Zájdite za Donom, ktorý je buď stále v tábore v močiari, alebo vo svojom dome, ak ste pre neho ako Bandita získali mesto. Len mu vylíčte situáciu a požiadajte o pomoc. Povie, že vám nemá ako pomôcť, akurát, aby ste nepovedali, že je lakomec, tak vám dá nápoj sily.
Odmena: 500 xp, nápoj sily (+5 Sila)

3. Talk to Carlos about the volcano temple
Keď si pohovoríte s Ignatiusom o Mendozovi, tak vám povie, že by ste mali o týchto skutočnostiach informovať aj Carlosa, veliteľa bojovníkov Rádu. Ten je buď v meste v kasárňach, alebo tu v hale svätého plameňa, ak ste mesto ako Bandita získali pre Dona. Zájdite za ním a povedzte mu, ako sa veci majú. Je verný Rádu, ale nie Inkvizítorovi za takýchto podmienok.
Ak ste Bojovník Rádu (a splnili ste úlohy pre Carlosa v tretej kapitole), tak vás po týchto novinkách ako najvyšší veliteľ Rádu menuje novým Inkvizítorom. Dostanete aj brnenie Inkvizítora. Tiež sa od Carlosa len takto dozviete pravdu, ktorú taja pred ľudom, že väčšina pevniny bola zničená a kráľ s armádou sú mŕtvi.
Odmena: 500 xp, 3 zvitky Berserker. Možnosť učiť sa od Carlosa, ak ste Mág, či Bojovník. 200 xp a Brnenie Inkvizítora, ak ste Bojovník.

4. Master of magic
Toto je úloha len pre mágov.
Keď sa vrátite za majstrom Ignatiusom v štvrtej kapitole (a už ste spravili v tretej úlohu „Secure the vocano keep“) a poviete mu o Mendozovi, tak vás poverí úlohou dozrieť na všetko a zabrániť mu v zničení ostrova. Za vaše obetavé činy vám navrhne, že vás mágovia vymenujú za majstra. Len povedzte, že ste pripravený a nasledujte ho do haly svätého plameňa. Tam zložíte sľub, budete menovaný Majstrom a dostanete aj róbu majstra mága.
Potom obehnite všetkých Majstrov, okomentujú váš nový status a väčšina z nich vás aj odmení.
Odmena: 1000 xp, Róba majstra mága, 5 čistých zvitkov a dva rubíny od Illumara, 2 veľké nápoje liečenia od Abraxa, 350 zlatých od Cyrusa

5. Lizard Invasion!
Zájdite za Severinom a spýtajte sa ho na hrobky jašterích kňazov. Spomenie ruiny nad farmou, no vtom farmu napadnú zúriví jašterí bojovníci. Je ich len 5. Bojujte s nimi a s pomocou Severina a jeho ľudí ich porazte. Povedzte o očividnom úspechu Severinovi.
Odmena: 500 xp (+5 x 250 xp za bojovníkov), 100 xp od Severina

6. The leader of the lizard warriors
Toto je tak trochu skrytá úloha, keďže vám ju nik nezadá. Jej podstatou je zabiť štyroch vodcov jašterov. Na dvoch narazíte pri hľadaní Ursegorovho brnenia. Jeden je pred vstupom do chrámu nad Severinovou farmou a druhý je pri moste pred vodopádom, za ktorým je ďalší chrám. Zvyšní dvaja sú pri hliadkach okolo mesta. Ak ich zabijete, tak splníte úlohy „The Lizard leader behind Harbour Town“ a „The Lizard leader outside Harbour Town“. Je to síce nelogické, lebo normálne tie úlohy prijme Bojovník Rádu od Carlosa a následne od Leta a Magnusa. Rovnako môžete zabiť aj troch špiónskych jašterov pri tajnom vstupe do mesta, čím rovnako splníte Bojovníkovu úlohu „Spying scouts“.
Odmena: 500 xp



B. Zbroj Pána Titánov

B1. Chrám za Severinovou farmou

Vybehnite na plošinu nad Severinovou farmou, mohli ste tam plniť úlohu so zlodejskými gnómami. Pred vstupom sú dvaja elitní bojovníci a vodca skupiny, jeden zo štyroch vodcov.

1. A piece of the Titan Armour
Vojdite do chrámu. Prejdite chodbou s bojovou modlivkou do haly s dvoma škorpiónmi. Choďte k prechodu ďalej, no pozor na pascu. Telekinézou potiahnite páku, aby ste zasekli kváder nad vami. Prejdite k dvom ďalším jašterom. Tu je napravo modrá bariéra, ktorú vyraďte zvitkom, alebo runou od Ursegora. Za ňou prebehnite na koniec chodby a rozbite krompáčom stenu na konci. V hale za ňou sa otočte a nad dverami, ktorými ste vošli, je zlatá busta. Pritiahnite si ju telekinézou. Na zemi je tu aj kamenná tabuľa (+4 Wisdom). Položte bustu na oltár a otvoria sa vám dvere, za ktorými je sarkofág veľkňaza, v ktorom je časť brnenia a palica Titána.
Odmena: 1000 xp

Môžete preskúmať zvyšok chrámu. Oproti vám je jaskyňa s lávou a ashbeastom. Preskáčte na druhú stranu a na koniec ku kňazovi. Tam môžete odstrániť zvitkom červenú bariéru, za ktorou je skúsenostný nápoj, nápoj života a sarkofág s kostlivcom. Môžete vyskákať ešte hore na skaly nad vstupom do tejto hrobky a úplne hore vylevitovať. Hore je kamenná tabuľa (+4 Wisdom) a páka, ktorou otvoríte miestnosť s dvoma truhlicami (ľ,ľľ,p,ľ,p,p,p; kalich, svietnik, zvitok liečenie), (ľ,ľ,ľ,p,p,p; tanier, rastlina many, 200 zlatých).


B2. Chrám v jaskyni za vodopádom

Tento chrám sa nachádza v jaskyni za vodopádom, ktorý sa nachádza medzi dvoma vežami prekliatych lordov. Už ste mohli jej čas preskúmať. Pred chrámom je skupina jašterov aj s ich vodcom, jeden zo štyroch vodcov.

1. To the big waterfall with Patty
Keď vyrazíte k tomuto chrámu, tak pôjdete rovnakou cestou, ako ste šli, keď ste zachraňovali Patty od Romanova. Pod cintorínom, kde ste s Patty vykopali spoločne truhlicu, čaká na vás opäť Patty. Povie vám, že sa dopočula o vašich problémoch s Jaštermi a keďže ste jej pomohli predtým vy, teraz chce pomôcť ona vám. Len ju vezmite do party a pokračujte spoločne k vodopádu. Pomoc sa hodí, pretože cesta je plná jašterích bojovníkov. Keď dorazíte k vodopádu, tak tam vás Patty opustí, povie, že bude strážiť von, aby za vami nik nešiel. Tým je táto úloha splnená.
Keď splníte svoju úlohu v chráme, tak sa vonku zastavte za Patty (200 xp), s ktorou prehodíte pár slov a konečne trochu poflirtujete.
Odmena: 400 xp

2. A piece of the Titan Armour
Vylezte do vodopádu. Je za ním jaskyňa. Vo vstupnej časti jaskyne sú štyria ghulovia a dva dikobrazy. Mŕtvola (grog, pivo, meč, mince) a truhlica (zvitok rýchlosť, kosť, zlatý tanier). Pokračujte nahor, treba vyskákať po plošinách. Tam dobehnete k Ashbeast. Pri nej choďte tunelom napravo do miestnosti s nautilmi a ghulom. Tu môžete vyliezť hore, cez dieru v strope do miestnosti nad vami. Tam sú štyria ghulovia. V miestnosti je obsidiánová žila, v zasypanej chodbe kamenná tabuľa (+4 Wisdom) a pri stĺpe je meč Berserker.
Poslednú miestnosť chráni magická bariéra, ktorú odstráňte zvitkom, či runou. Za dverami zabite Ghula a pokračujte dolu chodbou. Preskočte dieru a pozor na pascu s ostňami. Vstúpte do miestnosti s dvoma nemŕtvymi bojovníkmi a prepadliskom uprostred.
Prepadlisko je cesta ďalej, no môžete preskúmať ešte okolie. Napravo môžete potiahnuť páku a otvorí sa tajná miestnosť, v ktorej je kamenná tabuľa (+4 Wisdom). Môžete potiahnuť páku naľavo a otvoria sa mreže, za ktorými je výhľad von. Sú tam antimagické kryštály, takže bez mágie. Môžete zľava skočiť na plošinu oproti a vziať si tam Runu premeny na Ashbeast. Taktiež môžete o plošinu nižšie aktivovať šípom spínač, aby sa otvorili mreže k truhlici, keď už budete dole. Môžete ísť rovno z miestnosti chodbou a prebehnúť popod prvý spúšťajúci sa kváder a pred druhým zastať a telekinézou aktivovať spínač na konci chodby, aby ste pascu deaktivovali. Vstúpte do miestnosti s dvoma nemŕtvymi bojovníkmi. Tam môžete vyrabovať jeden sarkofág (strieborná čaša, kyjak, rastlina many) a truhlu (p,ľ,p,ľ,p,ľ,ľ,p; zlatý tanier a svietnik, zvitok silného liečenia). Prejdite nižšie k dvom ďalším nemŕtvym bojovníkoom a nemŕtvej beštii. Tu je tiež jedna truhlica (p,ľ,p,p,p,ľ,ľ,ľ; perla, voda, nápoj regenerácie) a prechod na plošinu s truhlicou, kam sa dostanete len vďaka tomu, že ste predtým strelili šípom do tlačidla a otvorili si tak blokujúce mreže. Tu je len jedna truhlica (ľ,ľ,p,ľ,p,ľ,p,p; zlatý svietnik, zvitok asbheast a páčenie, nápoj liečenia, perlový náhrdelník, šípy, 200 zlatých).

Napokon sa vráťte do miestnosti s prepadliskom a skočte ním dole. Je to jediná cesta ďalej. Dole prejdite popri dvoch sarkofágoch (malý zafír, fľaša, zlatý prsteň, kopija / druhý je pasca) cez dvoch nemŕtvych bojovníkov a štyroch Brontokov do veľkej haly. Naľavo je popísaný stĺp s mapou, prečítajte si ho a získate mapu chrámu. Naľavo je chodba s dvojitou pascou. Prekonajte ju levitáciou, či nautilusom. Za ňou je truhlica (ľ,ľ,p,ľ,ľ,p,p,p; antimagický kryštál, silný nápoj many, zvitok kostlivec a svetlo, šípky), páka, ktorou deaktivujete pascu a kľuka, ktorou vytiahnete bránu v predošlej hale. Vráťte sa do predošlej haly (na pasci je ľahká kuša a šípky). Oproti je trojo zakamenených dverí. Prostredné prerúbte čakanom a za nimi aktivujte spínač. Ten prepína otváranie kamenných dverí naľavo, napravo a vzadu (tie, za ktorými ste točili kľukou).
Otvorte kamenné dvere napravo od spínača a prejdite nimi. Tam prejdite cez nemŕtvu beštiu na rázcestie. Najprv choďte naľavo a cez dieru v stene vidíte na zdvihnutý most. Streľte šípom do kľuky pri moste a spustite ho. Je tu aj diera v stene, medzi dvoma svietiacimi hubami, ktorou sa môžete ako nautilus prepchať. Za ňou je nemŕtvy kňaz, truhlica (ľ,ľ,p,p,ľ,p; Luk Titánov, perlový náhrdelník, zvitok telekinéza, čaša) a sarkofág (zvitok kostlivec, klincový kyjak, malý štít). V susednej jaskyni sú traja nemŕtvi bojovníci a dve páky, ktorými otvoríte prechody, aby ste naspäť von nemuseli znova ako nautilus. Tiež je pri nich ešte jedna truhlica (zvitok svetlo, mince) a obsidiánová žila. Potom choďte hore chodbou v tejto časti, kde je nemŕtvy bojovník a kľuka, ktorú použite a ktorou opäť vytiahnete druhú časť brány v hlavnej hale. Vráťte sa do hlavnej haly a opäť k spínaču.
Otvorte kamenné dvere naľavo od spínača a prejdite nimi. Dostanete sa k mostu, ktorý ste pred chvíľou spustili strelou z luku, či kuše. Prejdite mostom a choďte doľava k miestu, kde končí ochodza. Potiahnite tam v stene železný kruh a preskočte dieru. Kruhom ste otvorili mreže napravo od vás. Za nimi je na polici rubín a uprostred sarkofág (2 rubíny, zvitok vtip, nápoj zdravia, náhrdelník, šípy, šípky). Vráťte sa von na ochodzu a pokračujte hore do chodby. Na konci chodby je kľuka, ktorou otvoríte poslednú, tretiu časť brány v hlavnej hale. Naboku je páka, ktorou si otvoríte skratku, aby ste sa nemuseli vracať po moste. Vráťte sa do hlavnej haly prejdite otvorenou bránou.
Za ňou sú už len dve nemŕtve beštie a truhlica, v ktorej je kuša titána a časť brnenia. Naľavo rozbite rozbiteľnú stenu krompáčom a na konci chodby za ňou si otvorte pákou prechod, ktorým sa dostanete naspäť do hornej úrovne chrámu, odkiaľ sa už ľahko vrátite von.
Odmena: 1000 xp


B3. Chrám nad sopkou

Do chrámu nad sopkou sú dva vstupy. Prvý je z východnej strany. Od druida Eldrica vybehnite hore na kopec. Keď budete pri plošine s vodopádom, kde je vstup do sopečného chrámu, kde je Mendóza a Ursegor, tak pokračujte cestou ešte vyššie popri dvoch ogroch a truhlici s časťou meča Souldrinker (ak ste ju nevzali už predtým) až úplne hore. Tam sú traja ogrovia a vstup do chrámu.
Druhý vstup je nad táborom banditov. Stačí vám vybehnúť na kopec nad Rhobartovou farmou a dať sa na východ. Cez pár modliviek sa dostanete do jaskyne.

1. The Titan Shield
Po vstupe z východnej časti vás čakajú vo veľkej jaskyni štyri škorpióny. Uprostred jaskyne je mŕtvola, ktorá má u seba mapu jaskyne. Na pravej vyvýšenej časti je zlatá žila a dva škorpióny. Na spojovacej vyvýšenej časti sú tri bojové modlivky a naľavo železná žila. V spodnej časti pred vyvýšenou plochou je brontok a železná žila, za vyvýšenou časťou pri stĺpoch je zlatá žila. Cestou hore je naľavo ďalšia železná žila a štyria brontokovia a štyria jaštery. Cez nich sa dostanete na rázcestie, kde je aj truhlica (ľ,ľ,p,p; zvitok Ashbeast, malý nápoj liečenia, zlatý kalich). Jašter tu pri rázcestí má u seba teleportačný kameň do východnej sopečnej jaskyne. Napravo je prechod k hrobke chránenej magickou bariérou, vedľa ktorej je obsidiánová žila a ktorú stráži Ashbeast. Naľavo je prechod do susednej časti jaskyne. Choďte k bariére a odstráňte ju zvitkom, alebo runou.
Vojdete do miestnosti s troma elitnými bojovníkmi. Je tu aj popísaný stĺp s mapou, preštudujte ho a odkreslite si mapu. Choďte chodbou napravo, jediná možná cesta. Hore potiahnite páku a prejdite za odsunutými mrežami. Preskočte prepadlisko na zemi a vezmite si na konci zlatú bustu. Vráťte sa pred mreže a choďte doľava, cez pascu s ostňami. Tesne za pascou môžete potiahnuť železný kruh, čím pascu deaktivujete. Za ňou sú už len dve slepé chodby s pár nepriateľmi. Tá naľavo vedie k sarkofágu s kostlivcom a tá napravo vedie popri dvoch sarkofágoch s pár cennosťami k pasci (za pravým sarkofágom môžete prejsť ako nautilus dierou v stene, no na to miesto sa dostanete aj normálne neskôr). Telekinézou za ňou potiahnite pákou, čím ju vypnete. Prejdite za pascu a opäť potiahnite páku, čím pascu aktivujete, ale otvoríte si mreže. Za nimi je sarkofág s kostlivcom a na zemi pri dvoch mana hubách kamenná tabuľa (+4 Wisdom).
Vráťte sa do miestnosti, v ktorej ste vzali zlatu bustu a prepadnite sa prepadliskom v podlahe. Prepadnete sa do nejakej mokraďovej jaskyne s jašterom. Na mieste, kde stojí jašter, sú nápadne pohodené krompáč a lopata. Je tam vysušený kus zeme. Vykopte z neho truhlicu a z nej získate (okrem zvitkov vtip a levitácia, malého nápoja liečenia, troch čiaš a 500 zlatých) meč Titánovo krídlo, najsilnejší meč ostrova. Napravo môžete vybehnúť schodmi a potiahnutím páky si vytvoriť cestu naspäť, odkiaľ ste prišli. No pre postup prejdite do susednej, suchšej jaskyne. Naľavo je obsidiánová žila. Napravo je kamenná stena, ktorú môžete krompáčom rozbiť. Na zemine v zasypanej chodbe je amulet ohnivej ochrany (+10 proti ohňu). Naľavo je pasca s padajúcim kvádrom, ktorú deaktivujete telekineticky potiahnutím páky. Za ňou je nemŕtva beštia a sarkofág s kostlivcom. Na zemi je akurát pri liečivom nápoji kamenná tabuľa (+4 Wisdom). Vráťte sa do jaskyne pred stenu, ktorú ste rozbili čakanom a vyskáčte po kamenných plošinách napravo. Zhora choďte k priepasti s lávou a prelevitujte k ashbeast na plošine na druhej strane.
Tam zabite Ashbeast. Naľavo si pákou otvoríte prechod naspäť do vstupnej haly, no ešte tam nechoďte. Za Ashbeast boli nejaké vázy, za ktorými je diera v stene. Zmeňte sa na nautila a prelezte ňou. Dostanete sa do hrobky so sarkofágom (prsteň sekerníka /+1 sekera/, malý nápoj many, 100 zlatých, zvitok telekinéza), v ktorom je aj druhá zlatá busta. Potiahnite páku a otvoríte si prechod naspäť na plošinu. Vráťte sa do hlavnej, vstupnej haly a umiestnite na oltáre obe zlaté busty. Otvorí sa vám brána, za ktorou už len zabite bojovníka a kňaza a vezmite si Štít Pána Titánov. Potom sa objaví ešte jeden kňaz, ktorý v bočnej miestnosti zavrel pákou hlavnú bránu. Zabite ho a znova si ju pákou otvorte.
Odmena: 1000 xp

2. The Titan Helmet
Po získaní titánskeho štítu sa vráťte pred chrám do jaskyne a prejdite prechodom vedľa do susednej jaskyne (z ktorej východ vedie nad Rhobartovu farmu). Cez brontoka prejdite na centrálnu plošinu tejto jaskyne. Sú tam štyri škorpióny a pri ohnisku aj truhlica (p,p,ľ,p,p,ľ,ľ,ľ; strieborný svietnik, kosť, zvitok rýchlosť, fľaša). Cesta na juh vedie do vstupnej jaskyne. Vy choďte cestou na severozápad k jačiacej Ashbeast. Prejdite na okraj priepasti. Na druhej strane je zdvihnutý most. Môžete ho spustiť strelou šípom (pre telekinézu je kľuka nejak ďaleko), alebo tam prelevitujte a spustite most sami. V truhlici je tu strieborný svietnik a zvitok levitácie, aby ste mohli zlevitovať o poschodie nižšie. Zájdite tam a vstúpte do chodby, v ktorej odstráňte magickú bariéru zvitkom, či runou.
Pobite v hale jašterov. Je tu truhlica (ľ,p,p,ľ; zlatý svietnik, 4 obsidiány, lopata, malý nápoj zdravia). Naľavo je miestnosť s kamennou tabuľou (+4 Wisdom) a zlatou bustou na podstavci. Ak vezmete bustu, tak sa mreže za vami zatvoria, takže si ju pritiahnite telekinézou z hlavnej haly. Potom choďte chodbou napravo, jedinou možnou cestou. Rozbite na konci kamennú stenu a v jaskyni za ňou zabite dvoch škorpiónov. V susednej jaskyni sú dva Ashbeasty a truhlica (p,p,ľ,p,ľ,p,ľ,ľ; strieborná čaša, zvitok Ashbeast, nápoj many). V prvej jaskyni, kde boli škorpióny je na stene neďaleko dverí diera. Zmeňte sa na nautila a prelezte ňou. Zabite Mortaresa a vezmite mu zlatú bustu. Z truhlice si vezmite malý rubín a zafír. Vrátiť sa môžete naspäť cez dieru, ako nautilus, alebo môžete položiť bustu na oltár, čo otvorí mreže a potom si ju spoza mreží z oltára pritiahnuť telekinézou.
Napokon položte obe zlaté busty na oltáre v hlavnej hale a otvorí sa prechod. Zabite dvoch nemŕtvych kňazov (jeden má u seba teleportačný kameň do západnej sopečnej jaskyne) a vezmite si Titánsku prilbu.
Na zemi je tu aj kamenná tabuľa (+4 Wisdom). Dvere za vami sa po vzatí prilby zavreli. Vylezte hore na schody a vybehnite k mrežiam. Od nich prelevitujte na druhú stranu. Tam rozbite stenu a vnútri zabite dvoch jašterov a kostlivcov. Je tu truhlica (ľ,ľ,p,ľ,p,p,ľ,p; zvitok páčenie a silné liečenie, 200 zlatých), v ktorej je aj Titánske žezlo (bojová palica). Rozbite ďalšiu stenu, za ktorou je nemŕtva beštia a dvaja bojovníciu. Je tu truhlica (ľ,ľ,p,p; diamant, strieborný tanier, zvitok svetla, telekinéza). Potom len zbehnite dole chodbou, pákou otvorte dvere a dostanete sa späť do jaskyne. Popis zvyšku jaskyne je v ďalšej úlohe, ktorá vás môže, ale aj nemusí čakať.
Odmena: 1000 xp

3. Take care of Brogar for good
Vráťte sa po získaní titánskej prilby naspäť do jaskyne, na centrálnu plošinu a z nej choďte na juh. Cez skupinu brontokov sa dostanete k priepasti. Naľavo je obsidiánová žila. Prelevitujte cez priepasť. Pri moste čaká na vás Brogar. Samozrejme len ak ste plnili úlohy pre banditov (tie prvé, než ste si zvolili frakciu) a nechali Brogara nažive. Teraz sa vám chce pomstiť za to, že ste páchali dobro, čím ste mu uškodili. Proste vás napadne, tak ho zabite.
Odmena: 400 xp


B4. Donov chrám v tábore Banditov

Môžete sa na tento chrám spýtať Finchera. Veľa o ňom nevie, keďže sa nevedeli dostať do spodných častí a povolí vám sa tam porozhliadať. Tiež sa na chrám môžete spýtať ich mága Cormaca a dá vám zvitok Magickej ochrany.

1. The Titan Hammer
Vstúpte do chrámu za hromadou Donovho zlata. Zabite troch ghulov a dobehnite k magickej bariére, ktorú zlikvidujte runou, alebo posledným zvitkom. Prejdite chodbou a zničte pár kostlivcov a jašterích bojovníkov. Vo veľkej hale je napravo na kvádroch kamenná tabuľa (+4 Wisdom). Prelevitujte z kvádrov do okien oproti, kde zabite pár kostlivcov. Sú tu dve rozbiteľné steny. Za ľavou je kostlivec, za prostrednou tlačidlo, ktorým otvoríte dvere napravo. Za nimi vstúpte do miestnosti so sarkofágmi. V prostrednom je Titánska sekera, v pravom zadnom je zlatá busta, ktorú potrebujete. V zvyšných troch sú kostlivci.
Vráťte sa do hlavnej haly. Naľavo vyskáčte do diery v stene. Tam je na kamennom stole amulet lovcu (+10 Obratnosť a ochrana pred prieraznými zbraňami) a kamenná tabuľa (+4 Wisdom). Sú tu dve rozbiteľné steny. Za pravou je kostlivec, za ľavou tlačidlo, ktoré aktivujte a otvoríte tak prostredné dvere. Za nimi je podlaha pokrytá ostňovými pascami. Keď si ich predstavíte ako:
10,11,12
7,8,9
4,5,6
1,3,2
Tak choďte 1,4,5,8 a skok buď vpred, alebo menší na 12 a vpred. Otvorte sarkofág, z ktorého vyskočí kostlivec. Zabite ho a vezmite si druhú bustu. Naspäť prelevitujte, alebo použite teleportačný kameň k Donovi a vráťte sa, je to prostšie, ako znova to celé preskakovať.
Vráťte sa do hlavnej haly a na oltáre položte zlaté busty. Otvoria sa dvere, za ktorými sú dve nemŕtve beštie a Shadow Lord. Zabite najprv beštie, aby vás neobťažovali a potom sa pustite do Tieňového Lorda. Toho normálne nemôžete zabiť, musíte ho nalákať na mrežu uprostred miestnosti a aktivovať ktorýkoľvek z troch spínačov na stene. Keď ho zasiahne oheň z mreže, tak ho to zabije. Vy si z jeho tela vezmite kladivo Pán Titánov.
Odmena: 1000 xp


B5. Záver

1. Find all the pieces of the Titan Armour
Keď nájdete všetky časti zbroje Pána Titánov, teda dve časti brnenia, prilbu, štít a kladivo (ostatné titánske časti sú dobrovoľné), tak splníte túto úlohu. Aby ste sa netrápili čo ďalej, tak vám hra sama zadá ďalšiu úlohu.
Odmena: 5000 xp

2. Eldric must reforge the Titan Lord Armour
Keď skompletizujete brnenie, tak máte zájsť za druidom Eldricom, aby ho obnovil, upravil na vašu veľkosť a samozrejme dezinfikoval, keďže tak ako v sérii Gothic, ani tu si náš hrdina bez mena (familiárne nazývaný bezmenný) z hygienických dôvodov neoblečie zbroj po nikom, nič obnosené, ale berie len čisto nové šaty.
Len za ním zájdite a povedzte mu, čo potrebujete. Súhlasí, že vám pomôže (200 xp). Nasledujte ho k neďalekému oltáru (kde ste obnovovali aj moc kryštálového disku) a tam obnoví moc brnenia. Získate plne k dispozícii brnenie a prilbu Pána Titánov.
Odmena: 500 xp

3. The Ocular
Vráťte sa do sopečného chrámu k Ursegorovi a choďte k zlatým dverám. Stojí pred nimi Inkvizítor Mendóza. Hovorí, že už vypustil ohnivého titána a že tomu nezabránite. A keby ste chceli, stojí vám v ceste on. No prerátal sa, Ursegor ho pripravil o nesmrteľnosť, takže s ním bojujte a zabite ho. Vezmite si jeho Okulár, vďaka ktorému titána uvidíte a tiež lebku Ursegora.
Odmena: 1000 xp

4. Titán
Položte Ursegorovu lebku späť na miesto na podstavec pred zlatou bránou. Vstúpte.
Teraz vás čaká boj s Titánom. V prvom rade si všimnite plošinu, na ktorej stojíte. Každá dlaždica má symbol a keď ten začne blikať, tak dlaždica o chvíľu zmizne. Takže sa snažte na nej nebyť. Niekedy zmizne aj celý jeden okruh dlaždíc, takže sa musíte presúvať skokmi, alebo len po danom okruhu, takže treba sledovať kade chodíte, ale samozrejme aj Titána.
Ten na vás útočí pár spôsobmi. Buď vypustí laserový lúč, ktorým prechádza z jednej strany na druhú. Ten stačí preskočiť, alebo len odbehnúť bokom. Vypúšťa po vás magické strely, vtedy sa stačí kryť Titánskym štítom a odrážať ich. Občas vypustí vlnu energie okolo seba. Tú stačí preskočiť. Sledujte, čo sa deje a keď titána zasiahnete jeho vlastnou strelou, ktorú odrazíte štítom, tak si na chvíľku kľakne. To využite, rýchlo k nemu priskočte a udrite ho Titánskym kladivom. Nič iné na neho nezaberá a inokedy je nezraniteľný, takže sa ani nesnažte na neho útočiť. Proste len pozor na dlaždice, uhýbajte sa jeho útokom a keď kľakne, tak mu jednu vytnite. Zasiahnite ho asi sedemkrát a napokon padne.

Už nasleduje len záverečná scénka, v ktorej bude Titán opäť uväznený. Na záver hry je to veľmi úbohé, ale už si zvykám, že málokedy je hráč na záver odmenený bohatou animáciou. Nedozviete sa ani nič iné o nikom inom, pretože už naozaj idú titulky a koniec bez možnosti pokračovať v hre. Po titulkoch sa ešte ozve hrdina a Patty. Hoci náš hrdina pôsobil dosť uvoľnene bez nejakého zápalu pre vec, tak tu prenesie slová v štýle, že prijal za svoj osud a povinnosť poraziť aj ostatných titánov, no dodá, že nebude proti, ak mu bude robiť spoločnosť. Takže cesto na ďalší diel je zamiesené.
Opäť ste zachránili vymierajúci ľud. Prečo vymierajúci? Tak ako v Gothicu, ani tu nenarazíte na žiadne deti. Celý ostrov postihla hrozná neplodnosť, takže ste zachránili poslednú generáciu ostrovanov, ktorá je odsúdená na zánik a preukázali tak ohromnú šľachetnosť. Dúfajme, že v prípadných pokračovaniach sa tomu vyhnú, pretože keď bojujete o záchranu niečoho aj tak odsúdeného na zánik, tak sa trochu vytráca motivácia.

Prológ | Kapitola 1 | Kapitola 2 | Kapitola 3 | Kapitola 4 | Ostatné

Súvisiace hry Gothic REMAKE
Risen 3: Titan Lords
Risen 2: Dark Waters - Air Temple
Risen 2: Dark Waters - Treasure Isle
Risen 2: Dark Waters
Gothic Complete Collection
Arcania: Gothic 4 - Fall of Setarrif
Gothic 3: Forsaken Gods Enhanced Edition
Arcania: Gothic 4
Gothic 3: Forsaken Gods
Gothic 3
Gothic 2: Gold Edition
Gothic 2: Night Of The Raven
Gothic 2
Gothic



Diskusia Príspevkov: 22 Hodnotenie
1484 hlasov

100
60
20

80
40
0
55
Zobraziť všetky Pridať príspevok



| Návody | Autori |




© 99-2022 ABCgames.sk 
Facebook
 ABCgames.SK | CZ | E-shop hry |